Kljub nasprotovanju so se dela za drugi tir že začela

Dostopne ceste: Prvi kilometri so že zasnovani. Peščica nasprotnikov ne sme ogrožati razvoja in okolja.

Objavljeno
26. marec 2019 06.00
Posodobljeno
26. marec 2019 13.42
Prvi kilometer dostopne ceste do gradbišča pri Tinjanu je že zasnovan. Foto Boris Šuligoj
Koper – Kljub očitnim nasprotovanjem skupine slovenskih državljanov, ki so sami javno razkrili, da delujejo v interesu tujih držav, so se pred dnevi vendarle začela pripravljalna dela za gradnjo malo več kot 20 kilometrov dostopnih cest do trase bodočega drugega tira. Delavci Kolektorja CPG in Euroasfalta so že zgradili prve kilometre dveh cest. Dela bodo predvidoma končali čez dobro leto dni, stala bodo 11,9 milijona brez DDV.


»Pred približno desetimi dnevi so se lotili del na več koncih. Na območju občine Divača delavci dveh podjetij gradijo dostopno cesto do severnega portala prvega predora pri vasi Lokev na Krasu in dve cesti za dostop do portalov četrtega predora na območju Tinjanskega hriba med Stepani in Gabrovico oziroma Črnim Kalom,« je včeraj povedal generalni direktor 2TDK Dušan Zorko. Denar za gradnjo dostopnih cest je iz prvega paketa evropskih sredstev iz Instrumenta za povezovanje Evrope.
 

Nasprotniki dveh tirov so nasprotniki okolja


Dušan Zorko nam je povedal, da družba 2TDK sproti obvešča o poteku del lokalne skupnosti na območju divaške, kozinske in koprske občine. Koprski župan je ustanovil komisijo za spremljanje gradnje drugega tira, v kateri so strokovnjaki in predstavniki lokalne skupnosti. Hkrati je imenoval svetovalca za infrastrukturo, investicije, okolje in prostor Danijela Božiča, ki je tudi njegov svetovalec za projekt drugi tir. »Redno se sestajamo s predstavniki podjetja 2TDK, predstavniki izvajalcev in nadzorniki ter se dogovarjamo, da bi dela potekala čim bolj normalno, s čim manj škode za prostor in ljudi.«

image
Izvajalci imajo srečo sušnega vremena, ker so delovne razmere precej lažje. Foto Boris Šuligoj


Tako Danijel Božič, Dušan Zorko, kot Janko Sever, ki vodi eno od civilnih iniciativ iz krajevne skupnosti Črni Kal, so izrazili ogorčenje in osuplost nad tem, kako je v državnem zboru eden od zagrizenih nasprotnikov drugega tira (Vili Kovačič) napovedal, kako bo naredil vse, da Italija ne bi dala soglasja za gradnjo dvojnega tira. »V naši krajevni skupnosti pa bodo ljudje, ki živijo ob progi, naredili nasprotno – vse, da bi čim prej začeli graditi in da bi dobili dva tira ter tako odpisali nevarno in neprimerno progo. Če je ministru za gospodarstvo tako hitro uspelo sprejeti zakon o Magni, naj to nalogo pri drugem tiru prepustijo temu precej učinkovitejšemu ministrstvu, kajti če kdo še ne ve, kakšne težave imamo s to okoljsko in tudi sicer zelo neprimerno progo, naj pride k nam,« je dejal Janko Sever.

11,9
milijona evrov bo stalo več kot 20 kilometrov asfaltiranih dostopnih cest do gradbišč


V kratkem bo vlada obravnavala koncesijsko pogodbo za družbo 2TDK. V ponedeljek (25. marca) so objavili razpis za izdelavo projektov za izvedbo in izvajalca del viadukta oziroma pokrite galerije čez dolino Glinščice. V prvi tretjini aprila bo odbor direktorjev EIB dokončno odločal o posojilu 250 milijonov evrov za drugi tir. Kmalu bodo menda podpisali tudi pogodbo s skupino izvajalcev projekta za izvedbo, ki bi ga morali končati v šestih mesecih, da bodo konec leta lahko objavili zahteven razpis za izbiro izvajalcev del drugega tira. Prvi milijon evrov je iz cestninske takse in takse na pretovor v Luki Koper že pritekel na račun 2TDK.