Korošci dobili cesto, a za zdaj le na papirju

Od Slovenj Gradca do meje z Avstrijo bo dolga 33 kilometrov.

Objavljeno
30. avgust 2018 06.30
Posodobljeno
30. avgust 2018 07.38
Načrtovalci so upoštevali vse želje in pripombe s terena. Tudi na Prevaljah, kjer bo cesta speljala skozi trikilometrski predor.
Prevalje – Odsek tretje razvojne osi med Slovenj Gradcem in mejo z Avstrijo na mejnem prehodu Holmec, ki je po dolžini enak odseku od Šentruperta do Slovenj Gradca, po zahtevnosti pa podoben gradnji avtoceste čez Trojane, bo štiripasovnica do Raven na Koroškem in ne le do Otiškega Vrha.

Tako je včeraj ob svojem zadnjem ministrskem obisku na Koroškem zatrdil Peter Gašperšič. »Od Raven na Koroškem mimo Prevalj bo cesta dvopasovnica, od Poljane proti meji z Avstrijo pa je predvidena rekonstrukcija obstoječe ceste,« pravi Gašperšič, ki je ne glede na menjavo oblasti ponovil odločenost države, ministrstva za infrastrukturo in Darsa, da se gradnja prometnice čim prej začne.

»Po naših informacijah je tretja razvojna os del koalicijske pogodbe.« Aljaž Verhovnik Mladinska iniciativa za tretjo razvojno os


»Na štiripasovnici bo projektna hitrost sto kilometrov na uro, na dvopasovnici 90 kilometrov na uro, v zadnjem delu, do mejnega prehoda Holmec, kjer je predvidena rekonstrukcija obstoječe ceste, pa bo hitrost omejena na največ 70 kilometrov na uro,« je napovedal Gašperšič. Po njegovem bodo postopki umeščanja v prostor najhitreje potekali na tretjem odseku, torej med Slovenj Gradcem in Otiškim Vrhom, kjer so projektanti večinoma upoštevali že sprejeta izhodišča iz pet let starega državnega prostorskega načrta.
 

Gradili jo bodo fazno


Načrtovalci trase, podjetje Lineal s partnerji, so pri umeščanju trase v celoti upoštevali želje in pripombe lokalnih skupnosti, kar med drugim pomeni, da bo cesta mimo Prevalj speljana skozi tri kilometre dolg predor z izhodom pri Štoparju. Od tod je do meje le še kakšne štiri kilometre. Vili Žavrlan iz Darsa: »To bo zahtevna gradnja, a edina prava, saj gradimo cesto za petdeset let in več. Gradili jo bomo fazno, kar pomeni, da bomo tam, kjer je predvidena štiripasovnica, najprej zgradili dvopasovnico.« Gradnja prve faze bo stala okoli 432 milijonov evrov, druge pa 127 milijonov brez DDV. Po besedah Žavrlana bo največ dela na četrtem odseku ceste.

image
Z leve: Aljaž Verhovnik (Mladinska iniciativa za tretjo razvojno os), Matic Tasič (Odbor za gradnjo tretje razvojne osi), Peter Gašperšič (ministrstvo za infrastrukturo) in Vili Žavrlan (Dars) včeraj na Prevaljah. FOTO: Mateja Kotnik/Delo


Dravska dolina se bo na tretjo razvojno os priključila z novo dvopasovnico, ki jo bodo zgradili od Otiškega Vrha do Dravograda, kjer bosta dve novi navezovalni cesti. Ena bo vodila proti Viču in naprej proti Avstriji čez star železniški most, ki ga bodo obnovili, druga pa v Dravsko dolino in naprej proti Mariboru čez nov most čez Dravo pod Bukovjem.
 

Za oškodovance bodo poskrbeli


Tudi na trasi tretje razvojne osi med Slovenj Gradcem in mejo z Avstrijo bodo morali porušiti nekaj objektov. Koliko, še ne vedo natančno, a precej manj kot na odseku med Šentrupertom in Velenjem. Na ministrstvu za infrastrukturo zagotavljajo, da bodo poskrbeli za vse oškodovance in da nobeden med njimi ne bo slabšem. Minister v odhajanju Peter Gašperšič pričakuje, da bo ustavno sodišče še do konca leta presodilo o ustavnosti in zakonitosti uredbe o državnem prostorskem načrtu na odseku ceste med Šentrupertom in Velenjem. Še hitrejša pot za nadaljevanje del na tem odseku pa bi po ministrovih besedah bila, če bi občini Braslovče in Polzela takšno zahtevo umaknili.

Odbor za gradnjo tretje razvojne osi pričakuje, da bo nova ministrica za infrastrukturo projekt nadaljevala z nič manjšo vnemo in večjo hitrostjo. »Po naših informacijah je tretja razvojna os del koalicijske pogodbe,« je dejal Aljaž Verhovnik iz Mladinske iniciative za tretjo razvojno os.