Vlada in sindikati potrdili časovnico, prvi bo na vrsti regres 

Predstavniki vlade in sindikatov javnega sektorja so dorekli časovni okvir za pogajanja, ki se bodo začela z zahtevami po višjem regresu.

Objavljeno
08. april 2019 08.50
Posodobljeno
08. april 2019 19.17
Sindikati javnega sektorja se hočejo najprej pogovarjati o višjem regresu. FOTO Matej Družnik/Delo
Barbara Hočevar, L. Z., STA
Barbara Hočevar, L. Z., STA
Ljubljana – Predstavniki vlade in sindikatov javnega sektorja so potrdili časovnico, po kateri bodo vodili pogajanja v letošnjem letu. V sredo prihodnji teden se prvič dobijo na pogajanjih, usklajevali pa se bodo o višini letošnjega regresa za letni dopust in povračilih stroškov prevoza na delo in z dela.

Vlada je pred dobrim mesecem predstavila spremembe zakonodaje za popolno razbremenitev regresa za letni dopust za vse zaposlene, torej brez dohodnine in prispevkov, kar pomeni, da bi bil bruto izdatek delodajalca tudi neto nakazilo na transakcijski račun delavca.

​Po veljavnih predpisih bi to za uslužbence pomenilo višino minimalne plače, ki je zdaj 886,63 evra, KSJS pa zahteva več. Predlagajo, da bi tistim, ki prejemajo manj od minimalna plače in so uvrščeni do 18. plačnega razreda, dali 1300 evrov, uslužbencem med 19. in 26. plačnim razredom (1174 evrov bruto) bi namenili 1200 evrov, vsem drugim pa tisoč evrov.

image
regres js Foto Infografika


»Menimo, da morajo tisti z najnižjimi plačami prejeti najvišji regres. Sledimo logiki, da se s tem vsaj delno kompenzirajo nizki dohodki,« je pojasnil predsednik KSJS Branimir Štrukelj in dodal, da ima opredelitev regresa zdaj zanje prednost pred drugimi vprašanji, ki jih je treba še rešiti. Druga pogajalska skupina sindikatov javnega sektorja, ki jo vodi Jakob Počivavšek, predlogu ne nasprotuje. Vlada bo predvidoma v četrtek sprejela stališče do zahteve.


Enotno obračunavanje stroškov prevoza


​Sindikati in vlada se bodo usklajevali tudi o še veljavnih varčevalnih ukrepih. V tem kontekstu je predvidena nova ureditev povračil stroškov prevoza na delo in z dela. Praksa kaže, da veljavni aneks h kolektivni pogodbi, ki določa, da se primarno povrnejo stroški javnega prevoza in se šele, če ta ni mogoč, povrne kilometrina, povzroča veliko težav, predvsem pa postavlja javne uslužbence v neenak položaj, tudi zato, ker nastali stroški niso relevantni. Na to je opozorila tudi komisija za razlago kolektivne pogodbe za negospodarske dejavnosti.

​Kako bi to spremenili? Stališče vlade je, da bi bila po novem razdalja od bivališča do delovnega mesta edino merilo za določitev višine povračila stroškov, torej bi vsi prejemali kilometrino. Ta znaša osem odstotkov cene enega litra 95-oktanskega bencina za kilometer, po novem pa predlagajo, da bi ta bila devet odstotkov. Dogovoriti se morajo tudi, s katerim instrumentom oziroma aplikacijo se bodo merile najkrajše poti od doma do službe.

Cilj spremembe, zagotavlja vlada, ni zmanjšanje mase sredstev za povračila prevoza, ki znaša približno 133 milijonov evrov na leto, ampak odprava neenakosti in poenostavitev obračunavanja. Predstavniki uslužbencev se o tem predlogu še niso izrekli.