Po strmoglavljenjih letal pritisk tudi na ameriško zvezno upravo za letalstvo

Na upravi vztrajajo, da so pri certificiranju Boeingovega modela letala sledili standardnim postopkom, ki so doslej vodili k varnim letalom.

Objavljeno
18. marec 2019 07.56
Posodobljeno
18. marec 2019 08.24
Skupinski pogreb žrtev je bil včeraj v katedrali Svete Trojice v Adis Abebi. FOTO: Samuel Habtab/AFP
Včeraj so svet obšle podobe skupinskega pogreba žrtev strmoglavljenega letala Ethiopian Airlines prejšnjo nedeljo, prav tako včeraj pa je je etiopska ministrica za promet Dagmawit Moges objavila, da zaenkrat znani podatki s črnih skrinjic nesrečnega letala Boeing 737 max 8, na katerem je življenje izgubilo 157 ljudi, kažejo »jasne podobnosti« s tistimi, ki so jih pridobili s črnih skrinjic letala iste vrste v lasti letalske družbe Lion Air.

To je oktobra lani strmoglavilo v Indoneziji, tedaj je življenje izgubilo 189 potnikov. Mogesova o podrobnostih ni želela govoriti, poudarila pa je, da bodo vzporednice med obema primeroma »predmet nadaljnje preiskave«.

Medtem se stopnjujejo pritiski za ameriško zvezno upravo za letalstvo (US Federal Aviation Administration oziroma FAA), na kateri vztrajajo, da so pri certificiranju letalskega modela sledili standardnim postopkom.

Kritike je spodbudilo dejstvo, da so nekateri piloti že v preteklosti poročali o težavah s programom, ki je pri modelu 737 Max neustrezno spuščal nos letala.

image
FOTO: Samuel Habtab/AFP

 

Ocenjevanje prepustili kar Boeingu


»Certificiranje programa modela 737 Max je sledilo standardnim postopkom FAA,« so na upravi izjavili za AFP. Za lastne postopke ocenjujejo, da so »uveljavljeni in so doslej dosledno vodili k varnim letalom«.

Model 737 Max je sicer reativno nov model, ki so ga v potniški promet vpeljali maja leta 2017. V središču pozornosti raziskovalcev so morebitne napake softvera za manevriranje letala z oznako MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System).

Proizvodnja poteka blizu Seatttla, kot je poročal tamkajšnji Seattle Times, pa naj bi pri postopku certificiranja s strani FAA prišlo do ključnih napak zaradi hitenja. Boeing si je z novim modelom prizadeval ujeti konkurenčni Airbus in njegov A320 Neo, varnostni inženirji agencije pa naj bi zaradi pritiska vodstva leta 2015 del ocenjevanja, med drugim za program MCAS, prepustili kar Boeingu, nakar je agencija hitro potrdila njegove rezultate.



Podobnosti med nesrečama v Etiopiji in Indoneziji so Boeing pahnile v najhujšo krizo v desetletjih. Zaradi dveh smrtonosnih nesreč istega modela letala v tako kratkem času so številne države, pa tudi Boeing, prizemljili boeinge 737 max 8 in max 9. Črni skrinjici nesrečnega letala družbe Ethiopian Airlines sicer analizirajo v Franciji.