To je oktobra lani strmoglavilo v Indoneziji, tedaj je življenje izgubilo 189 potnikov. Mogesova o podrobnostih ni želela govoriti, poudarila pa je, da bodo vzporednice med obema primeroma »predmet nadaljnje preiskave«.
Medtem se stopnjujejo pritiski za ameriško zvezno upravo za letalstvo (US Federal Aviation Administration oziroma FAA), na kateri vztrajajo, da so pri certificiranju letalskega modela sledili standardnim postopkom.
Kritike je spodbudilo dejstvo, da so nekateri piloti že v preteklosti poročali o težavah s programom, ki je pri modelu 737 Max neustrezno spuščal nos letala.
Ocenjevanje prepustili kar Boeingu
»Certificiranje programa modela 737 Max je sledilo standardnim postopkom FAA,« so na upravi izjavili za AFP. Za lastne postopke ocenjujejo, da so »uveljavljeni in so doslej dosledno vodili k varnim letalom«.
Model 737 Max je sicer reativno nov model, ki so ga v potniški promet vpeljali maja leta 2017. V središču pozornosti raziskovalcev so morebitne napake softvera za manevriranje letala z oznako MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System).
Proizvodnja poteka blizu Seatttla, kot je poročal tamkajšnji Seattle Times, pa naj bi pri postopku certificiranja s strani FAA prišlo do ključnih napak zaradi hitenja. Boeing si je z novim modelom prizadeval ujeti konkurenčni Airbus in njegov A320 Neo, varnostni inženirji agencije pa naj bi zaradi pritiska vodstva leta 2015 del ocenjevanja, med drugim za program MCAS, prepustili kar Boeingu, nakar je agencija hitro potrdila njegove rezultate.
Preberite še:
Podatki črnih skrinjic etiopskega in indonezijskega letala kažejo »jasne podobnosti«
Pilot je zahteval vrnitev, minuto kasneje je letalo strmoglavilo
Evropska agencija za varnost v letalstvu zaprla evropski zračni prostor za letala Boeing 737 max 8
Podobnosti med nesrečama v Etiopiji in Indoneziji so Boeing pahnile v najhujšo krizo v desetletjih. Zaradi dveh smrtonosnih nesreč istega modela letala v tako kratkem času so številne države, pa tudi Boeing, prizemljili boeinge 737 max 8 in max 9. Črni skrinjici nesrečnega letala družbe Ethiopian Airlines sicer analizirajo v Franciji.