Berlin – Zadnji pogajalci so nemško kanclersko palačo zapustili šele po drugi uri zjutraj in tudi vse podrobnosti bodo znane šele v toku dneva, milijoni nemških lastnikov dizelskih avtomobilov pa lahko ob grozečih prepovedih vožnje v vse številnejših mestih pričakujejo pomoč, med drugim visoke premije proizvajalcev avtomobilov pri zamenjavi starih za novejša vozila.
Nemški vozniki starejših dizelskih vozil bodo pri nakupu novih vozil v slogu »staro za novo« prejeli do deset tisoč evrov premij, so še pred zaključkom celonočnih pogajanj voditeljev nemških vladajočih strank CDU/CSU in SPD poročali dobro obveščeni mediji. Ali bodo pri tem programu poleg nemških avtomobilskih velikanov Volkswagen, Daimler in BMW sodelovale – in ga plačale – tudi nekatere tuje družbe ter in bo davkoplačevalcem prihranjeno plačevanje grehov avtomobilskih šefov, bo jasno v prihodnjih urah, francoski Renault, ki ni sodeloval na pogajanjih, pa odvisno od modela pri nakupu »staro za novo« že ponuja premije od dva do deset tisoč evrov.
Premije so bile že prej mogoče pri zamenjavi starejših dizelskih modelov s standardom Euro 4 in manj, zdaj pa pričakujejo najmanj podobne pogoje najmanj za standard Euro 5, saj je ta že vključen v nekatere prepovedi vožnje v nemških mestih. Če se bodo stranke odločile za avtomobile z bencinskim motorjem ali dizelskim standarda Euro 6, bodo stroške poravnali proizvajalci, če bodo kupovali električne avtomobile, bo morda del denarja iz že obstoječih subvencij poravnala tudi država, je bilo slišati pred zaključkom pogajanj. Po izjavah vodilnih socialdemokratov ostajajo v igri tudi dodatni katalizatorji, pa čeprav ti po prepričanju krščanskosocialnega prometnega ministra Andreasa Scheuerja niso ne tehnično niti pravno upravičeni, lastniki pa bi lahko imeli težave z garancijami in zavarovanjem svojih avtomobilov. Tudi to bo znano kasneje, če se bodo odločili za vgrajevanje dodatne opreme, pa naj bi del stroškov poravnali lastniki avtomobilov.
Nemški lastniki dizelskih vozil lahko rečejo, da imajo politično srečo. Politike čakajo skorajšnje deželne volitve na Bavarskem in v Hessnu, zato nočejo še bolj razjeziti volivcev, še posebej konservativni voditelji, ki branijo vlade v Münchnu in Wiesbadnu, pa so pred vrsto srečanj konec tedna ponavljali, da nočejo finančno obremenjevati kupcev. Ti so dizelske avtomobile kupovali v dobri veri, da gre za superiorna vozila, zdaj pa se morajo soočati z njihovo hitro padajočo vrednostjo.
Nemške vladne stranke so se dogovorile tudi o spremembah zakona o priseljevanju, ki bodo omogočale lažje priseljevanje mlajših, bogatejših in bolje izobraženih migrantov, kot poročajo tisti, ki so osnutek zakona že videli. Tudi o tem bo več znano kasneje.