»Če bo Google vztrajal pri prekinitvi sodelovanja, je bolj ali manj konec s Huaweiem na zahodnih trgih«

Matjaž Ropret, urednik portala Tehnozvezdje, ocenjuje, da v tem trenutku vsi čakajo, kako se bo situacija razpletla.

Objavljeno
21. maj 2019 11.41
Posodobljeno
21. maj 2019 14.58
»Trenutno ne vidim, da bi uporabniki razvili posebno lojalnost do Huaweievih naprav, tako kot so jo do Applovih,« pravi Matjaž Ropret. FOTO: Jože Suhadolnik/Delo
Potem ko je postalo jasno, da Googlova prekinitev sodelovanja s Huaweiem ne bo prizadela telefonov v prodaji, se je takoj pojavilo vprašanje, kaj pa s prihodnjimi serijami pametnih telefonov tega kitajskega tehnološkega giganta. Kako se bodo na nove razmere odzvali trgovci in operaterji?

Matjaž Ropret, urednik portala Tehnozvezdje, ocenjuje, da v tem trenutku vsi čakajo, kako se bo situacija razpletla. »Zadeva še ni zaključena. Po mojem mnenju se bosta morali strani prej ali slej dogovoriti, natančnejših ocen – kaj bo ta dogovor vseboval in kdaj bo sprejet – pa si ne upam podati,« je dejal Ropret.

V nasprotnem primeru – če bo Google vztrajal pri prekinitvi sodelovanja – je po sogovornikovem mnenju bolj ali manj konec s Huaweievim prodorom na zahodnih trgih. »Obstajajo teoretične možnosti, da bi jim uspelo brez Googla, vendar so te možnosti res majhne. Trenutno ne vidim, da bi uporabniki razvili posebno lojalnost do Huaweievih naprav, tako kot so jo do Applovih,« pravi Ropret, ki tudi dvomi o možnosti, da bi operaterji sami obvestili potrošnike o morebitnih varnostnih težavah Huaweievih telefonov.

image
Kako se bodo na nove razmere odzvali trgovci in operaterji?
 FOTO: Christof Stache/AFP


»Trgovcev to ne skrbi, verjetno se bodo od primera vsi poskušali čim bolj distancirati. Tudi sicer je v obtoku veliko androidov, ki ne dobijo vseh posodobitev. Poleg tega sta operacijska sistema ios in android precej manj ranljiva kot windows,« je ocenil Ropret.

Medtem so nekaj pojasnil sporočili iz Huaweia. Med drugim zagotavljajo, da če ljudje ponastavijo svoje telefone Huawei na tovarniške nastavitve, to ne bo vplivalo na njihovo zmožnost uporabe Googlovih storitev v prihodnosti.

Obrnili smo se tudi na Zvezo potrošnikov Slovenije (ZPZ) in jih vprašali, kako v zavarovati potrošnika, če se spremenijo nekatere temeljne lastnosti prodajnega artikla, ki ga kupuje.

image
Na ZPZ pravijo, da breme zagotavljanja varnosti izdelka v nobenem primeru ne bi smelo biti na potrošniku, ki izdelek kupi z namenom, da ga bo lahko varno uporabljal. FOTO: Reuters


Pojasnili so, da »obstoječa zakonodaja še ni dovolj prilagojena novim razmeram na trgu, predvsem v zvezi z varnostjo 'pametnih', v splet povezanih izdelkov in varnostnimi posodobitvami zanje. Evropska unija je zato že sprejela nekatere pomembne spremembe zakonodaje s področja varstva potrošnikov, ki naslavljajo tudi vprašanja varnostnih posodobitev in odgovornosti prodajalcev. Vendar bo do začetka uporabe novih predpisov potrebno počakati še nekaj let, države pa jih bodo morale v tem času prenesti v svoje lokalne zakonodaje.«

Na ZPZ pravijo še, da breme zagotavljanja varnosti izdelka v nobenem primeru ne bi smelo biti na potrošniku, ki izdelek kupi z namenom, da ga bo lahko varno uporabljal. »Tako prodajalci kot proizvajalci morajo zato skupaj zagotoviti, da bodo nameščene vse ustrezne posodobitve in način, kako to narediti. Prav tako pričakujemo, da bo EU ustrezno poskrbela za varnost potrošnikov, ki so že ali še bodo kupili mobilne telefone kitajskih ali drugih proizvajalcev, ki se trenutno prodajajo na evropskem trgu,« je pojasnila pravna služba ZPZ.