Od tega je bilo štirinajst povsem novih naprav, prav vse pa se bodo povezovale s hišno pomočnico alexo. Podjetje Jeffa Bezosa namerava iz alexe na dolgi rok s tem narediti precej več kot robota, ki prijazno odgovarja na vprašanja in pomaga pri hišnih opravilih.
Medtem ko so nekateri izdelki povsem novi, so drugi le posodobljeni. Mednje spadajo, denimo, zvočniki serije echo (dot, plus in show), ki bodo odslej glasnejši in malenkost drugačni na pogled. Dobra novica za uporabnike je, da ne bodo nič dražji.
Odmev v avtu
Že prejšnja različica echa show je imela zaslon, zato ga težko opišemo kot navaden zvočnik. Novejša bo imela tudi svoj brskalnik, tako da bodo uporabniki lahko predvajali videe na youtubu, ne da bi imeli posebej za ta namen naloženo aplikacijo (Amazon od lani na svojih napravah ne ponuja Googlovih izdelkov).
Družini echo se bo pridružil vmesnik auto, ki bo med vožnjo skrbel za komunikacijo med alexo in njenim lastnikom. »Alexa, kakšno vreme je v kraju, kamor se peljem? Alexa, povej mi še enkrat, kaj imam na nakupovalnem seznamu,« bo lahko voznik na daljavo spraševal robota.
Alexa, pogrej krompir
V zahodnih medijih je najbolj odmevala predstavitev mikrovalovne pečice, ki se bo prek alexe povezovala z drugimi kuhinjskimi aparati. »Želimo, da imajo naše stranke povsod dostop do alexe: v kuhinji, dnevni sobi, pisarni in kjerkoli drugje,« je dejal Limp.
Navzočim na predstavitvi je pokazal, kako naročiti alexi, naj pogreje krompir, mikrovalovna pečica pa bo v navezi z Amazonovo napravo dash replenishment natančno vedela, kdaj vam bo zmanjkalo pokovke. Petdeset evrov, kolikor bo stala mikrovalovna pečica, je cena, ki je precej nižja od primerljivih – in zagotovo manj »pametnih« – izdelkov na trgu.
Predstavili so tudi varnostni kameri ring. Istoimensko podjetje so za milijardo dolarjev kupili pred pol leta, zdaj pa so se odločili, da bodo zaradi prepoznavnosti izdelkov raje ohranili prvotno ime.
Kot so zapisali v reviji Wired, eni najuglednejših publikacij na tehnološkem področju, je dogodek lepo pokazal, da hoče Amazon biti povsod – točno tam, kjer mora biti, če želi ostati pred Googlom.
Alexa (še) ni za slovenski trg
»Problem je, da slovenski trg ni prilagojen številnim Amazonovim pametnim napravam. Pri alexi me najbolj navdušuje to, da ne povezuje zgolj naprav, temveč tudi storitve. Najprej prek nje naročiš uber, nato pa te robot tudi obvesti, ko avto prispe. A kaj, ko storitev, kot sta spotify in uber, v Sloveniji ni,« je pojasnil Matej Praprotnik, vodja razvoja digitalnih storitev na Radiu Slovenija, ki ima alexo doma.
Naslednja ovira je jezik. Praprotnik opozarja, da se tehnološki velikani ne ozirajo na svetovne trge, zato je veliko vprašanje, kdaj se bo alexa znala pogovarjati v slovenščini. Prepričan je tudi, da bo Google to slabost svojega hišnega pomočnika odpravil prej kot Amazon.