Preberite še
Za predsednika potegavščina, za župana izziv generacije (FOTO in VIDEO)
Tudi Nemci v tekmi s Teslo
Prihaja novi audi Q3
Za predsednika potegavščina, za župana izziv generacije (FOTO in VIDEO)
Tudi Nemci v tekmi s Teslo
Prihaja novi audi Q3
Pozabite na hrumenje motorja, zdaj si boste adrenalin dvigovali povsem neslišno. V električno (r)evolucijo je dokončno vstopil tudi Audi. Njegov športni terenec e-tron premore precej adutov, da postane uspešnica, kako velike načrte ima nemški proizvajalec, pa je pokazala svetovna premiera – v San Francisco so prišli vsi vodilni možje iz Nemčije, ameriški partnerji in novinarji z vsega sveta.
Električni avtomobili so v naših mislih že nekaj časa, toda vsaj pri Audiju so v zadnjih letih poudarjali, da ne bodo ničesar predstavili, dokler ne bodo pripravili popolnega izdelka. Vedeli so, da za kupce ne pride v poštev kak kompromis, recimo kratko polnjenje s kratkim dosegom ali velik doseg z dolgim polnjenjem. In ne nazadnje – nujno je treba opraviti dovolj preizkusov, da nova tehnologija ne zataji že na prvih kilometrih.
Kdo še potrebuje ogledalo?
Pri zunanjosti, kjer so zadržali prepoznaven Audijev oblikovni podpis, se pogled takoj ustavi na novih bočnih ogledalih, ki sta v resnici kameri, voznik pa dogajanje spremlja znotraj na zaslonu. »Kamera zajema podoben pogled kot ogledalo. Na zaslonu bo voznik spremljal tudi mrtvi kot, oznake za lažje parkiranje, opozorila za stranske ovire in opozorila za vožnjo zunaj pasu,« je razložil inženir vzvratnih kamer Andreas Prücklmeier. Sistem so razvijali zadnjih deset let. »Če bo s kamero kaj narobe, boste takoj prejeli sporočilo na zaslonu. Poleg tega bo ogrevana, zato slika ne bo zamrznjena, v dežju pa boste na zaslonu videli čisto sliko brez kapljic.«
Pri zunanjosti, kjer so zadržali prepoznaven Audijev oblikovni podpis, se pogled takoj ustavi na novih bočnih ogledalih, ki sta v resnici kameri, voznik pa dogajanje spremlja znotraj na zaslonu. »Kamera zajema podoben pogled kot ogledalo. Na zaslonu bo voznik spremljal tudi mrtvi kot, oznake za lažje parkiranje, opozorila za stranske ovire in opozorila za vožnjo zunaj pasu,« je razložil inženir vzvratnih kamer Andreas Prücklmeier. Sistem so razvijali zadnjih deset let. »Če bo s kamero kaj narobe, boste takoj prejeli sporočilo na zaslonu. Poleg tega bo ogrevana, zato slika ne bo zamrznjena, v dežju pa boste na zaslonu videli čisto sliko brez kapljic.«
Do 80 odstotkov napolnjenosti v pol ure
Največja novost je očem skrita. To je električni pogon, ki zmore več kot 400 kilometrov dosega z enim polnjenjem. V e-tronu je 432 baterij, razdeljenih v 36 modulov s skupno kapaciteto 92 kilovatnih ur. Pravijo, da jih bomo na hitri polnilnici v vsega pol ure lahko napolnili do 80 odstotkov, medtem ko je treba za polno baterijo čakati dlje; kajti bolj ko je polna, počasneje se polni. V standardni opremi bo kabel, ki omogoča polnjenje z enajstimi kilovati (dobrih osem ur polnjenja), mogoče bo kupiti še kabel za 22 kilovatov (dobre štiri ure polnjenja). Skupna moč dveh električnih motorjev s štirikolesnim pogonom znaša 300 kilovatov (400 konjskih moči), kar vsaj na papirju obljublja vrhunsko vozniško izkušnjo. Po mnenju Audijevih razvojnikov, ki so avtomobil preizkusili, je največja posebnost vožnja pri veliki hitrosti, ko tako rekoč ne slišiš nobenega šuma.
Številni ponudniki, ena pogodba
Ponudnikov električne energije za polnjenje vozil je v izobilju, kar pa povzroča veliko zmede. Pri Audiju so se zato povezali s Volkswagnom, Porschejem, Daimlerjem, BMW in Fordom ter ustanovili skupno podjetje Ionity za čim širšo pokritost s polnilnimi postajami. Audi bo svojim uporabnikom ponudil samo eno pogodbo za polnjenje, v dogovoru pa trenutno sodeluje več kot 220 ponudnikov z 72.000 polnilnimi postajami. »Uporabnik bo imel sprva posebno kartico, pozneje pa bo vse samodejno; samo priključil se boš na napajalni sistem in v aplikaciji bo zabeleženo, koliko energije si porabil. Plačal boš enkrat na mesec prek našega uporabniškega računa,« je povedal Audijev predstavnik Alexander Claus.
- Doseg naj bi znašal več kot 400 kilometrov.
- Začetna cena najverjetneje okoli 70 tisoč evrov.
- Prve vožnje in naročila proti koncu leta.
Prvi kilometri decembra
Stanje baterije bo voznik spremljal na osrednjem zaslonu v avtomobilu, doseg pa bo lahko še povečal, če bo izključil klimatsko napravo ter ogrevanje in masažo sedežev. »Lahko si boš tudi nastavil, koliko naj se napolni baterija, časovni okvir polnjenja in temperaturo vozila, da se potem ne usedeš v prevroč ali premrzel avtomobil, ko s klimatsko napravo samo po nepotrebnem porabljaš energijo,« je razlagala Anika Hof, Audijeva strokovnjakinja za glavni zaslon. Z nadzorom dosega bosta povezani tudi navigacija in Audijeva aplikacija na vašem telefonu. »Ko boš vpisal destinacijo, ti bo navigacija sporočila, kolikokrat se boš moral ustaviti za polnjenje baterije in kje so najustreznejše polnilne postaje,« je dodala Hofova.
Da bomo za volan e-trona lahko sedli tudi novinarji, bo treba počakati do decembra. Na globalnem trgu že sprejemajo prva naročila za nakup, v Sloveniji naj bi to omogočili do konca leta. Začetna cena se bo najverjetneje gibala okoli 70.000 evrov, največ pa pričakujejo povpraševanja po različicah za približno 90.000 evrov, kar je glede na vse napredne tehnologije, velikost avtomobila in tisto, kar ponujajo tekmeci, precej pričakovano.