Seat s tarracom med velike SUV (FOTO)

Tarraco je dolg več kot 4,7 metra in ima lahko tudi sedem sedežev. Kot priključni hibrid čez dve leti.

Objavljeno
23. september 2018 17.00
Posodobljeno
23. september 2018 18.19
Tarracova zunanjost nakazuje Seatovo oblikovalsko smer v prihodnjih letih. FOTO: Gregor Pucelj
Tarraco je Seatov tretji SUV, s katerim špansko podjetje zaokroža modelsko družino, v kateri sta že manjši ateca in arona. Z njim vstopa v segment večjih križancev oziroma terencev, saj je nekaj več kot 4,7 metra dolgi novinec na voljo s petimi ali sedmimi sedeži, njegova zunanjost pa hkrati nakazuje Seatovo oblikovalsko smer pri bodočih modelih. Tarraco bo začel prodajno pot na začetku prihodnjega leta.



Tarraco je dobil ime po rimskem poimenovanju današnje Tarragone, mesta, ki leži ob sredozemski obali južno od Barcelone. Da prihaja iz Volkswagnove skupine, pa med drugim priča koncernska platforma MQB-A z dolgo med­osno razdaljo, ki jo imata tudi VW tiguan allspace in škoda kodiaq. Zasnovali in razvili so ga v Seatovem centru v Martorellu pri Barceloni, izdelovali pa ga bodo v nemškem Wolfsburgu.

image
Na zadku izstopajo luči v LED-izvedbi, ki se v ozkem pasu raztezajo čez vso širino vozila. FOTO: Seat


Čeprav tarraco ne skriva, da je atecin in aronin večji brat, so njegove večje mere (dolžina 4,735 metra, širina 1,839 metra, višina 1,658 metra in medosna razdalja 2,79 metra) oblikovalcem pod vodstvom Alejandra Mesonera omogočile, da so »razprostrli krila«, tako da novinčeva zunanjost na eni strani izraža lahkotnost in dinamičnost, na drugi pa terensko robustnost. Sprednji del nakazuje novo celostno podobo znamke z bolj izrazito mrežo hladilnika, medtem ko so ostro začrtane dnevne LED-luči ohranile za seate značilno trikotno obliko; tudi vse druge luči ima tarraco serijsko v LED-izvedbi. Tako so razpotegnjene čez celotno širino vozila in dajejo zanimiv in prepoznaven pečat tudi zadku.

image
Armaturna plošča je uravnotežena kombinacija digitalnih in klasičnih rešitev. FOTO: Seat


Velika prilagodljivost


Spoštovanja vredne zunanje mere zagotavljajo prostorno potniško kabino, v kateri je lahko, kot rečeno, pet ali sedem sedežev. Ne glede na število pa je pohvalna njihova prilagodljivost in s tem prilagodljivost prtljažnega prostora; v osnovni postavitvi ima pri petsedežni različici prostornino 760 litrov, pri sedemsedežni pa 60 litrov manj. K temu pomembno prispevajo še vzdolžno pomični sedeži v drugi vrsti. Čeprav ima tarraco lahko tudi digitalno inštrumentno ploščo, tako imenovani digitalni kokpit, in sredinski osempalčni zaslon na dotik, prek katerega potniki dostopajo do tako imenovanega infotainmenta, so za druge funkcije in nastavitve (klimatska naprava in podobno) ohranili klasične gumbe oziroma tipke – kar sploh ni slabo. Ob vsem tem je na prvi predstavitvi vozila dr. Matthias Rabe, član Seatove uprave, odgovoren za raziskave in razvoj, poudaril, da se tarraco, kot novi Seatov vodilni model, spogleduje tudi s premijsko kakovostjo, še posebno če je opremljen z bogatejšim paketom opreme xcellence; med drugim ima lahko 20-palčna kolesa. Poleg tega so pod pločevino vgrajene tudi nekatere premijske tehnične rešitve, kot je dinamično uravnavanje podvozja (DCC), pri katerem lahko voznik izbira vozni režim glede na cesto in vozniški slog.

  • Tarraco je doslej največji Seatov terenec.
  • Izdelovali ga bodo v Wolfsburgu.
  • Prodaja na globalnem trgu.


image
FOTO: Seat


Najprej dva bencinca in dizla


Sprva bosta na izbiro dva bencinska motorja: 1,5-litrski štirivaljni TSI (110 kW/150 KM) s šeststopenjskim ročnim menjalnikom in pogonom na sprednji kolesi in 2,0-litrski bencinec (140 kW/190 KM) s sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom. Tudi v dizelski ponudbi sta dva motorja, oba 2,0-litrska TDI, z močjo 110 kW (150 KM) in 140 kW (190 KM). Šibkejšega bo mogoče izbrati s sprednjim ali štirikolesnim pogonom in z ročnim ali samodejnim menjalnikom, medtem ko bo močnejši TDI na voljo le s pogonom 4drive in sedemstopenjskim menjalnikom DSG. Pozneje bo tarraco dobil tudi alternativne pogonske agregate. Prvi bo čez dve leti pripravljen priključni hibrid z 210 KM in 400 Nm največjega navora.

image
Med tarracovimi aduti sta tudi prostornost in uporabnost. FOTO: Seat


Vrsta asistenčnih sistemov, kot sta asistenca za ohranjanje vozne smeri in sistem za nadzor prometa pred vozilom, vključno s sistemom za zaznavanje kolesarjev in pešcev, bo v Evropi del serijske opreme.

Sicer je Seat od leta 2013 v Evropi eden od najhitreje rastočih proizvajalcev avtomobilov. V prvih osmih mesecih letošnjega leta je prodal 383.900 vozil, kar je za skoraj 22 odstotkov več kot v istem obdobju lani.

image
FOTO: Seat