Zanimiva kombinacija seveda temelji na karavanskem focusu, ki so mu dodali nekaj plastičnih obrob, kromirano zaščito podvozja spredaj in zadaj, drugačna je maska hladilnika, serijsko so že vgrajeni strešni nosilci. Še pomembnejši od omenjenih »lepotnih« dodatkov sta tehnični spremembi. Podvozje je za 30 (spredaj) oziroma 34 (zadaj) milimetrov bolj dvignjeno od tal, med voznimi načini, ki jih lahko spreminjamo s pritiskom na tipko med sprednjima sedežema, pa sta tudi tista za vožnjo po spolzkem in makadamu.
Ford focus karavan active 2.0 ecoblue 110 kW aut.
Zastopnik: Summit Motors, Ljubljana
Cena: 31.430 evrov (testno vozilo s popustom 34.920 evrov)
Euro NCAP (2018): ***** (preizkušen je bil petvratni model)
Izpust CO2 (WLTP): 142 do 167 g/km
Zastopnik: Summit Motors, Ljubljana
Cena: 31.430 evrov (testno vozilo s popustom 34.920 evrov)
Euro NCAP (2018): ***** (preizkušen je bil petvratni model)
Izpust CO2 (WLTP): 142 do 167 g/km
V praksi boste »aktivnega« focusa sicer razločili od običajnega, a je oblikovno vendarle daleč od kakšnega resnega terenca. Pravzaprav mu oznaka terenec niti ne pripada, saj nima štirikolesnega pogona, elektronska pomoč pri dodanih voznih načinih pa je namenjena filigranskemu izboljševanju oprijema v zahtevnejših razmerah.
Udobno in prostorno
Fordu štejem v plus, da karavanski active ob prelevitvi v modnega križanca ni izgubil niti malo prostora v prtljažniku. Ta je s 608 litri prijazno uporaben tudi za družinska potepanja (seveda ustrezno začinjena s pustolovščinami stran od glavnih cest), kjer bo v pomoč tudi dovolj bogato odmerjen prostor na zadnji klopi. Če bi bila ta deljena v razmerju 40:20:40, bi bila prilagodljivost tako rekoč idealna. Kljub nekoliko prirejenemu podvozju ostaja active prijetno vozen avtomobil brez pretiranega nagibanja karoserije, v primerjavi z običajnim focusom se zdi, da se celo mehkeje zapelje čez cestne neravnine.
Testni avtomobil je poganjal dvolitrski dizelski motor, ki se je po obdobju t. i. »downsizinga« vrnil v focusa in s 110 kW moči ter 370 Nm navora ne pušča veliko želja neizpolnjenih, sploh glede na zasnovo in namen avtomobila. V kombinaciji z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom voznika ne utruja z napačno izbiro prestav, avtomatika utegne priti prav tudi med preizkušanjem terenskih zmogljivosti. Poraba goriva sicer ni ekstremno majhna, a bi jo na relacijskih poteh morali brez težav vzdrževati pod 5,5 l/100 km, v povprečju pa pod 6 l/100 km.
Vse drugo je v aktivnem focusu enako kot v običajnem.