Zakaj se združujeta Peugeot in FiatChrysler

Avtomobilska industrija: V nastajanju četrta največja korporacija

Objavljeno
02. november 2019 14.00
Posodobljeno
02. november 2019 14.00
Združeni podjetji FiatChrysler in PSA naj bi vodila Carlos Tavares kot izvršni direkor (levo) in John Elkann kot predsednik. Foto AFP
Vodstvi avtomobilskih družb PSA in FiatChrysler načrtujeta popolni združitvi obeh podjetij; s skupno letno prodajo okoli 8,7 milijona vozil bi tako po velikosti zaostajali le za Volkswagnom, Toyoto ter zvezo Renault-Nissan-Mitsubishi.

Napoved velike poroke prihaja le pet mesecev po tem, ko je v vodo padel poskus združitve FiatChryslerja z Renaultom Nissanom, in je očiten znak iskanja stroškovnih sinergij v industriji, ki se spoprijema z ostrimi zahtevami glede uvajanja novih pogonskih tehnologij v Evropi in ohlajanja prodaje na večini svetovnih trgov. FiatChrysler obsega znamke Fiat, Alfa Romeo, Maserati, Jeep, Dodge RAM …, skupina PSA pa ima v portfelju imena, kot so Peugeot, Citroën, Opel, DS. FiatChrysler je najmočnejši v Severni Ameriki, manj v Evropi, PSA pa zlasti na stari celini, medtem ko nobeno doslej ni bilo posebej uspešno na Kitajskem.

image
Povezovanje avtomobilske industrije se nadaljuje.
Foto Reuters


Združitev bi utegnila PSA olajšati dolgoročno načrtovani vstop na severnoameriški trg, FiatChrysler pa bi se laže okrepil v domači Evropi, kjer je daleč od nekdanjih velikih tržnih deležev, posebej prodajna paleta znamke Fiat je skromna. Podobno velja, da FiatChrysler med zadnjimi vstopa na področje zatrjevano drage elektrifikacije pogonov. Verjetno bodo iskali tudi skupni recept na premijskem delu trga, kjer jim ne gre posebej dobro: PSA se muči z znamko DS, Fiatova Alfa Romeo in Maserati imata skromne prodajne številke. Družbi sta sicer že vrsto let uspešno sodelovali pri proizvodnji lahkih gospodarskih vozil.

Prestrukturiranje industrije kot nuja v luči ostrih emisijskih zahtev.
FiatChrysler se je še nedavno poskušal povezati z Renaultom.
Skrbi sindikatov, kaj bo s tovarnami obeh podjetij.


Prihranki brez odpuščanj?


Podjetji, katerih letni promet je lani znašal 170 milijard evrov, dobiček iz poslovanja pa 11 milijard, naj bi z združitvijo na letni ravni prihranili 3,7 milijarde evrov. To naj bi se po napovedih zgodilo brez zapiranja tovarn. Kljub temu se evropski sindikati se bojijo odpuščanj, posebej FiatChrysler ima v Italiji več tovarn, ki niso dovolj izkoriščene.

8,7
milijona vozil na leto prodata skupini PSA in Chrysler


Izvršni direktor načrtovanega mega podjetja bi postal Carlos Tavares, sedanji prvi mož skupine PSA, predsednik pa John Elkann, ki je na čelu FiatChryslerja. Portugalec Tavares se je uveljavil kot desna roka lani »padlega« Renaultovega šefa Carlosa Ghosna, potem pa leta 2014 odšel v PSA, tam zelo hitro dosegel dobre poslovne rezultate, od General Motorsa pa pod okrilje dobil še Opel. Družina Peugeot ima v podjetju PSA 12-odstotni delež, podobno velikega še francoska država in kitajska (državno nadzorovana) avtomobilska družba Dongfeng.

Elkann izhaja iz družine Agnelli, ki prek podjetja Exor lastniško obvladuje FiatChrysler. Vodilno vlogo ima od lanske prezgodnje smrti Sergia Marchionneja, ki je bil tvorec FiatChryslerja, a je tudi po tistem večkrat poudarjal, da potrebuje še kakšnega partnerja.