Ljubljana – Nova sezona SP v reliju bo prva, ki je nekdanji dirkaški bog Sebastien Loeb ne bo več niti ošvrknil, vseeno pa je verjetnost, da se bo z zmagovalno lovoriko ovenčal Francoz in še Sebastien povrhu, precej velika. Prvi Volkswagnov adut Ogier ima lepe možnosti za ubranitev naslova, izzivalci pa so pridno zamenjali sredine.
Edini konstruktor, ki je do potankosti zadržal zasedbo (ker se zmagovalnega konja pač ne menja), je ravno VW, ki vnovič največ stavi na Francoza – ta je lani deklasiral konkurenco z devetimi zmagami na 13 dirkah.
»Vem, da nisem imun na napake, ampak sem bolj sproščen kot pred začetkom prejšnje sezone. Vozim namreč zmagovalnega 'konjička', pa še pripravljen sem odlično,« zatrjuje Ogier. Prvi izzivalec mu utegne biti moštveni kolega, Finec Jari-Matti Latvala, ki se počasi otresa prirojene zaletavosti in pridobiva nujno konstantnost. Tretji moštveni sedež še naprej zaseda mladi Norvežan Andreas Mikkelsen, ki je bil lani zraven bolj za okras kot zares.
Za največjo osvežitev bo poskrbel konstruktorski povratnik Hyundai, ki je takoj po prelomu tisočletja štiri sezone že nastopal med elito, tokrat pa bo skušal z dirkalnikom i20 WRC ponoviti dosežek, kakršen se je lani posrečil novincu Volkswagnu, ki je zmagal tako v vozniškem kot konstruktorskem seštevku. Pri Hyundaiju so zbrali odlično dirkaško četverico, prvi as pa bo 25-letni Belgijec Thierry Neuville, ki po sedmih uvrstitvah na zmagovalni oder še vedno lovi krstno zmago v SP, lani pa je moral v skupnem seštevku premoč priznati le Ogierju. Po izkušnjah v moštvu prednjači Dani Sordo, ki je bil v Loebovi senci dolga leta drugi Citroënov voznik, z njim se bosta za drugi sedež v ekipi borila še 34-letni Avstralec Chris Atkinson in dve leti mlajši Finec Juho Hänninen, ki je med elito, a zgolj na izbranih dirkah, že sedem sezon.
Ford je temeljito prevetril zasedbo. Čeh Martin Prokop in zelenec z Walesa Elfyn Evans bosta napadala iz ozadja, prvi adut pa naj bi bil finski povratnik Mikko Hirvonen, ki je imel enako vlogo že lani pri Citroënu, a pregorel na celi črti. Res pa je, da se za fordovim volanom veliko bolje počuti, saj je bil že trikrat svetovni podprvak. Največja neznanka sezone pa je Poljak Robert Kubica, ki gre v vsem, česar se loti, »na glavo«, zaradi česar je že staknil hudi poškodbi tako v F1, ki ga je izstrelila v zvezdniško orbito, kot v reliju, kjer so mu pred tremi leti komaj rešili desno roko.
Največ je izgubil Citroën, ki je prvič po petletni prevladi predal štafeto v konstruktorskem seštevku. Po dokončnem Loebovem slovesu – odslej bo s Citroënom sodeloval v prvenstvu turnih avtomobilov (WTCC) – so v francoskem moštvu pošteno oklestili ambicije in v novo sezono štartajo z dokaj nezvenečo dirkaško navezo: 26-letni Norvežan Mads Østberg je v preteklih treh sezonah za volanom forda fieste resda opozoril nase s sedmimi uvrstitvami na stopničke in eno zmago, ni pa še storil pričakovanega koraka naprej, medtem ko je 34-letni Britanec Kris Meeke znan predvsem po tem, da pogosto ne ugleda ciljne črte – v dosedanjih 40 nastopih v SP je kar dvajsetkrat (!) odstopil.