Jermana niti črna zastava niti makadam nista ustavila

Poljska ekipa Wojcik Yamaha z najhitrejšim slovenskim motoristom Markom Jermanom do 12. mesta v Le Mansu.

Objavljeno
23. april 2019 08.30
Posodobljeno
23. april 2019 08.30
Marko Jerman je bil zadovoljen z 12. mestom na 24-urni dirki za svetovno prvenstvo v Le Mansu. FOTO: Wojcik Yamaha
Ljubljana – V cilju znamenite 24-urne dirke za svetovno prvenstvo v Le Mansu je Marku Jermanu – tako kot pravzaprav vsem udeležencem – vidno odleglo. »To je bila ena od najtežjih preizkušenj, na katerih sem doslej tekmoval. Od štarta do cilja smo namreč dirkali na polno,« si je po koncu peklenske dirke oddahnil 34-letni as iz Depale vasi pri Domžalah.

Najhitrejši slovenski motorist si je skupaj z moštvenima sotekmovalcema, Poljakom Marekom Szkopkom in Britancem Ginom Reo (vsi Wojcik Yamaha), na sloviti stezi Bugatti z zaostankom 31 krogov izbojeval 12. mesto med 59 ekipami. »Glede na to, da je večina favoriziranih (tovarniških) ekip dirko končala brez večjih preglavic, bi težko iztržili več,« je ocenil Jerman, zadovoljen z izplenom v Le Mansu.
 

Popravilo jim je vzelo pet krogov


Med želeno deseterico bi se lahko tokrat prebili le, če bi jim prav vse teklo kot po maslu in ne bi imeli nikakršnih težav, kar pa je na tako dolgih preizkušnjah težko pričakovati. »Potem ko smo se ponoči prebili že do sedmega mesta, smo bili prisiljeni zamenjati nosilec za stojalo motorja, ki je začel pritiskati na hladilnik za vodo. Popravilo nas je stalo vsaj pet krogov, če pa tega ne bi storili, bi tvegali hujšo okvaro in morebiti celo odstop,« je pojasnil Jerman in pristavil, da so nekaj dragocenega časa izgubili tudi s padcem Szkopka, ki je zdrsnil na olju.

A s tem njihovih težav še ni bilo konec. »Ker nas je očitno zatem zavoljo (minimalnega) iztekanja olja iz naše yamahe R1 nekdo prijavil, so mi pristojni na štartno-ciljni ravnini pokazali črno zastavo, zaradi česar sem se moral nemudoma umakniti s proge,« je zaupal Jerman, ki je imel nato velike težave, da se je na makadamskem delu prebil nazaj do garaže. Na njihovo srečo okvara ni bila hujša, tako da so lahko nadaljevali dirko, ki so jo v svoji kategoriji (superbike) končali na 11. mestu, v razvrstitvi za pokal Dunlopa pa so bili celo tretji.
 

SRC Kawasaki v finišu le strl odpor Honde Endurance


Zmage so se pred več kot 100.000 gledalci veselili v francoskem moštvu SRC Kawasaki, s katerim je, mimogrede, slast prvega mesta na tej znameniti preizkušnji leta 1998 okusil tudi Markov starejši brat Igor Jerman. Tokrat je ob domačih matadorjih Jeremyju Guarnoniju in Erwanu Nigonu zelene barve zmagovite zasedbe branil tudi Španec David Checa, omenjena trojica pa je po 839 prevoženih krogih prav ob koncu po hudem boju vendarle strla odpor ekipe Honda Endurance, za katero je ob izkušenem Francozu Sebastienu Gimbertu in Kolumbijcu Yonnyju Hernandezu dirkal tudi domači zvezdnik Randy De Puniet.

image
Zmage so se pred več kot 100.000 gledalci veselili v francoskem moštvu SRC Kawasaki. FOTO: AFP


Naslednja vzdržljivostna preizkušnja za svetovno prvenstvo pod okriljem Mednarodne motociklistične zveze (FIM) bo 11. maja 8 ur Slovakiaringa. Na tamkajšnji stezi pa bo že konec tega tedna na sporedu uvodna dirka sezone za alpsko-jadransko prvenstvo, v katerem bo Marko letos dirkal za poljsko ekipo AF Racing Team Ducati Torun.

»Zanjo sem se odločil, ker so mi Ducatijevi motorji že od nekdaj všeč in ne dobiš prav pogosto priložnosti, da dirkaš z njimi, saj so tudi trikrat dražji od drugih,« je razkril Marko in v isti sapi izrazil željo, da bi se čim prej navadil na italijanskega jeklenega konjička panigale V4R, s katerim je doslej odpeljal le kakšnih 30 krogov.