Zanimivo, da 34-letni dirkač iz Depale vasi pri Domžalah sprva ni imel v načrtu nastopov na tovrstnih preizkušnjah. »Julija lani sem imel nedaleč stran od doma precej hudo nesrečo, potem ko mi je med vožnjo kar na lepem zablokiralo krmilo. Padec, po katerem so me odpeljali v bolnišnico, v kateri sem preležal teden dni, še zdaleč ni bil nedolžen,« se je lanskih neprijetnih trenutkov spomnil Jerman, ki bo letos – mimogrede – tekmoval tudi v alpsko-jadranskem prvenstvu, v katerem pa se bo za točke potegoval s poljsko zasedbo AF Racing Team Ducati Torun.
Poljaki so sestavili zanimivo ekipo
Zaradi okrevanja se je moral sicer lani za nekaj časa odpovedati dirkam. »Če sem iskren, v tistem obdobju tudi nisem imel nobene prave ponudbe. To se je spremenilo pozimi, ko so me začeli klicariti iz različnih moštev, najbolj vztrajni pa so bili prav pri Wojciku, pri katerem so sestavili zanimivo ekipo,« je zaupal večkratni slovenski prvak.
Ob Marku sta v prvem moštvu z motorjem superbike (Wojcik ima še eno ekipo v kategoriji superstock) tudi večkratni poljski šampion Marek Szkopek in Britanec Gino Rea, ki se lahko med drugim pohvali z zmago na preizkušnji za SP v razredu supersport (VN Češke '11) in drugim mestom na dirki za SP v kategoriji moto2 (VN Malezije '12).
V Le Castelletu so lani, ko so bili v moštvu trije Poljaki, dirko končali na 11. mestu. »Zdaj si želijo višje, zato so naju tudi pripeljali z Ginom. Vendar pa je treba vedeti, da ekipa v tem tekmovanju nima prav veliko izkušenj; Le Mans bo namreč zanjo šele druga preizkušnja na tej ravni. Toda nekje je treba začeti, po doslej videnem pa tudi finančna sredstva, ki so v tem športu tako zelo potrebna, za Wojcika, ki s prezračevalnimi sistemi oskrbuje celotno Poljsko in del Anglije, očitno ne predstavljajo nobene ovire,« je pojasnil večkratni Jerman.
Grozno, ko se ti ponoči zanohta
Pred prvimi kvalifikacijami so jim lase sivile težave z elektroniko na yamahi R1, ki jo je sicer Marko na prostih treningih na ravnini prignal do 285 km/h. Verjame, da bi se lahko v zavetrju že zelo približal 300 km/h, kolikor so sicer na nedavnem testiranju že drveli člani nemške ekipe z BMW S1000 RR. Ob njej v ožji krog kandidatov za zmago v Le Mansu, kjer se vsako leto zbere več kot 100.000 gledalcev, spadajo še tovarniška moštva Honde, Yamahe, Kawasakija in Suzukija.
Ker Jerman zaradi lanske nesreče še ni stoodstotno telesno pripravljen, zlasti na začetku dirke ne bo vozil na skrajni meji dovoljenega. »V uvodnih urah zagotovo ne bom tvegal vsega. Pozorno bom spremljal, kako se bo odvijala dirka, na kateri je sicer ključna vzdržljivost; pomembno je pač zdržati in pripeljati do cilja. Če bomo v igri za vidnejšo uvrstitev, pa zagotovo ne bom popuščal niti za ped,« je zatrdil Jerman, ki se je zelo razveselil lepe vremenske napovedi.
»Ponoči naj bi se temperatura sukala okrog 10 stopinj Celzija, kar je super. V prejšnjih letih se je namreč približala tudi ničli in v takšnem mrazu, ko se ti zanohta, je res grozno dirkati,« je še dejal Marko, mlajši brat Igorja Jermana, dvakratnega vzdržljivostnega svetovnega prvaka in zmagovalca Le Mansa (1998 in 2009), ki bo s svojimi bogatimi izkušnjami pomagal ekipi Yamaha Austria (YART).