Inženirji in mehaniki Mercedesovega konstruktorskega biroja, AMG High Performance Powertrains iz okolice mesta Brixworth, kjer izdelujejo turbine in pogonske agregate za bolide, so v boju proti novemu koronavirusu združili svoje znanje in izkušnje s strokovnjaki kliničnega centra ter univerzitetnega kolidža v Londonu ter zasnovali napravo, ki bo pomagala bolnim z najtežjimi oblikami akutnega respiratornega sindroma.
Naprava pomaga bolnikom z najhujšimi simptomi covida-19 z zagotavljanjem neprekinjenega pozitivnega tlaka v dihalnih poteh (angleško CPAP, Continuous Positive Airway Pressure). Inovativnost naprave pa je v tem, da bolnikom s hudim vnetjem dihal oziroma pljučnico omogoča, da lažje dihajo, ne da bi jih pri tem intubirali ter jim vstavili cevko oziroma kateter.
Zelena luč za proizvodnjo
Kot so sporočili v izjavi za javnost, objavljeni na spletnih straneh F1, so inženirji in specialisti za področje klinične medicine začeli sodelovati že 18. marca ter zasnovali izboljšavo obstoječih naprav, ki jih uporabljajo v italijanskih oziroma kitajskih bolnišnicah. Britanski odbor za področje medicinske opreme je napravi že prižgal zeleno luč za njeno množično proizvodnjo.
"Potrebovali smo manj kot 100 ur, da smo od našega prvega srečanja zasnovali prvo napravo, ki bo lahko že šla v množično proizvodnjo," so sporočili iz univerzitetnega kolidža v Londonu. Začeli so se že prvi klinični testi.
Sedem ekip formule 1, ki imajo sedež v Veliki Britaniji, je združilo moči in se odzvalo na poziv britanske vlade, naj s svojimi tehničnimi zmogljivostmi pomagajo pri razvoju in izdelavi nujne medicinske opreme.
Pomoč so obljubile ekipe Red Bull Racing, Racing Point, Haas, McLaren, Mercedes, Renault in Williams, ki so svoje znanje in strokovne ekipe ponudile projektu s skupnim imenom Project Pitlane.
Z nekaj let do nekaj dni
»Ker je bil potreben res hiter odziv za rešitev težav, smo zmogli znatno skrajšati čas, potreben za razvoj takšne naprave, z nekaj let na le nekaj dni,« je sodelavce pohvalil profesor Tim Baker s katedre za strojništvo londonskega univerzitetnega kolidža.
»Delali smo vse dni od jutra do večera, razstavljali in analizirali napravo, ki ni bila podvržena patentni zaščiti. Z računalniškimi simulacijami smo napravo še izboljšali, da smo ustvarili najsodobnejšo različico, primerno za množično proizvodnjo,« je dejal Baker.
Mercedesove srebrne puščice že nekaj let dominirajo v formuli 1, ki zaradi koronavirusa še čaka na štart sezone 2020.
Red Bull: Okužite se!
Vodja športnega programa pri Red Bullu Helmut Marko pa je svojim dirkačem predlagal, naj se v času, ko je sezona formule 1 začasno prekinjena, namerno okužijo z novim koronavirusom. Za mnoge sporni predlog je Marko podal v pogovoru za avstrijsko državno televizijo ORF. Do izpeljave zamisli ni prišlo.
Marko se je namreč domislil, da bi vse svoje dirkače zbral v posebnem kampu, kjer bi bila idealna priložnost, da se okužijo z virusom sars-cov-2. »So mladi, močni fantje, dobrega zdravja. Tako bi lahko sezono, ko bi se začela, pričakali pripravljeni,« je povedal 76-letni športni direktor Red Bulla, sicer nekdanji avstrijski dirkač.
Na srečo je ostalo le pri zamisli. Večina v vodstvu tega avstrijskega moštva v najelitnejšem avtomobilističnem tekmovanju na svetu ji je nasprotovala. »Imamo štiri dirkače v formuli 1 in še osem ali deset mladincev. Želel sem organizirati kamp, kjer bi nato fizično in psihično prebrodili čas, ki ga imamo sedaj na voljo,« je pojasnil.
Marko sicer sumi, da se je z novim koronavirusom že februarja okužil tudi sam. »Imel sem hudo gripo, simptomi pa so se ujemali s koronavirusom. Še nikoli doslej nisem bil tako hudo bolan. Ne vem, če sem se res okužil s koronavirusom, saj je trenutno zelo težko priti do testov. A takoj, ko bo možnost za to, bi rad opravil test,« je povedal.
»Obeta se nam zelo naporna sezona, če jo bomo lahko sploh izpeljali s 15 oziroma 18 dirkami. Med sezono dejansko dirkači nimajo možnosti, da bi nadgradili svojo telesno pripravljenost. Zato bi bil ta čas prekinitve pravzaprav idealen,« je še dejal Marko.