Kolesarska mrzlica na Otoku sprva brez Rogliča

Slovenski zvezdnik je zaradi utrujenosti po Vuelti odpovedal nastop na mešani ekipni vožnji na čas

Objavljeno
21. september 2019 08.24
Posodobljeno
21. september 2019 08.24
Selektor Andrej Hauptman (levo) v mešani ekipni vožnji na čas pri fantih stavi na Tadeja Pogačarja (v sredini) in Jana Tratnika, ne pa tudi na Primoža Rogliča, ki potrebuje počitek. FOTO: Roman Šipić
Ljubljana – Kolesarski »cirkus« se v izdihljajih sezone vrti z neusmiljenim tempom. V nedeljo je bilo konec dirke po Španiji z zgodovinskima prvim mestom Primoža Rogliča in tretjim Tadeja Pogačarja, teden dni kasneje se bo že začelo svetovno prvenstvo v Yorkshiru. Na prvi preizkušnji, mešani ekipni vožnji na čas, pa v nasprotju z napovedmi ne bo Rogliča, ki bo hranil moči za obe posamični dirki.

»Vsake discipline se je treba lotiti stoodstotno, na SP se ne gre le gledat, kakšna je proga. Dirkanje v mešani štafeti ne bo pobralo veliko energije, bolj zahtevna bo psihična priprava, energijske izgube ne bo. Ta nastop je lahko prednost za Rogliča in Pogačarja, ker bosta imela več časa za ogled drugih prog, dalj časa ko si na prizorišču, bolj si umirjen in osredotočen,« je selektor Andrej Hauptman dejal na novinarski konferenci pred SP, ko so moški del ekipe za mešano vožnjo na čas sestavljali še Roglič, Pogačar in Jan Tratnik.

»Padec, ki ga je utrpel v 19. etapi Vuelte, ni bil povsem nedolžen, poleg tega pa se je nabralo veliko utrujenosti, zato Primoža ne bo v ekipi za uvodno dirko. V Angliji se nam bo pridružil v nedeljo in se osredotočil na sredino posamično vožnjo na kronometer,« pa je Hauptman dejal včeraj, ko se je odpravil na pot skupaj s Pogačarjem, Tratnikom in Urošem Murnom. V mešani zasedbi bo Rogliča nadomestil mlajši član Jaka Primožič. Na hitrosti moškega dela zasedbe se bo to bržčas poznalo, tako ali tako pa Slovenija ni sodila v krog kandidatov za kolajne v tej novi disciplini, ki so jo prvič preizkusili na letošnjem evropskem prvenstvu. S sporeda SP je izrinila »nebodigatreba« ekipno vožnjo na čas komercialnih ekip, ki je bila udeležencem večinoma odveč, za navijače pa je bila nekakšen tujek ob začetku edinega tedna v kolesarskem koledarju, ki je na najvišji ravni namenjen reprezentančnim barvam.

image
INFOGRAFIKA: Delo

 

Moški imajo prednost


Vprašanje je, ali bo nov format uspešnejši. V Harrogatu se bodo pri vsaki reprezentanci najprej na 14 km dolg krog (ta bo kasneje del cestnih dirk) podali trije moški, ko bo v cilj prikolesaril drugi med njimi, bodo štartale tri ženske. Kot končni čas bo veljal dosežek druge od žensk v vsaki ekipi. To pomeni, da lahko v obeh delih štafete zaostane po eden od tekmovalcev in tekmovalk. Glede na zasedbo bo to Sloveniji ustrezalo. Pričakovati je, da Primožič ne bo do cilja zdržal tempa Tratnika in Pogačarja, pri ženskah pa bo Urška Bravec stežka kos tempu Eugenie Bujak in Urške Pintar.

»Manjka nam tretja tekmovalka na ravni Pintarjeve, Polona Batagelj, ki je že zaključila kariero, bi nam tu prišla prav. V tej disciplini nismo v vrhu, nismo pa niti na dnu, želimo si odpeljati kot znamo, da bo čim manjši zaostanek za Nizozemkami, ki so z naskokom prve favoritinje,« pa je povedal ženski selektor Gorazd Penko, za katerega je novost na SP popolna loterija.

»Nekatere reprezentance bodo imele na štartu specialiste za dirkališčno kolesarstvo, ki jih mi nimamo. Tu so razmerja moči povsem neznana,« je dodal Penko. O uspehu mešane štafete bodo v prihodnje odločala predvsem zveneča imena, ki se je bodo udeleževala. Za letos ji ne kaže najbolje, ta čas je prijavljenih le 12 ekip, večina zvezdnikov SP pa bo podobno kot Roglič hranila moči za posamične preizkušnje.

image
V mešani zasedbi bo Rogliča nadomestil mlajši član Jaka Primožič. FOTO: Oscar Del Pozo/AFP

 

Že leta 2014 milijon gledalcev


Te pa bodo spektakularne. Yorkshire se je v zadnjih letih že izkazal s kolesarsko fanatičnostjo, tu se je leta 2014 ob milijonu gledalcev ob progi začel Tour de France. Tudi tokrat naj bi šle številke obiskovalcev ob progi (cilj vseh dirk bo v Harrogatu, štarti pa bodo v šestih različnih mestih) v milijone, gledalce pred televizijskimi zasloni pa bodo pritegnile izjemno razgibane in tehnično zahtevne trase. Tista za posamično moško vožnjo na kronometer naj bi bila pri 54 kilometrih in 684 višinskih metrih pisana na kožo Rogliču, ki bo imel tu sicer močnejšo konkurenco kot ob zmagi v 10. etapi Vuelte.

Kdo pa bo najbolj nevaren ob vrhuncu na koncu prvenstva, kar 285 km dolgi cestni dirki profesionalcev? »Na Vuelti je bilo razvidno, da je Philippe Gilbert, ki mu je proga pisana na kožo, v odlični formi. Spremljal sem tudi dogajanje na dirkah v Kanadi, Peter Sagan je spet pravi, Juliana Alaphilippa in Grega Van Avermaeta ne gre odpisati, kot tudi ne drugih serijskih zmagovalcev enodnevnih dirk,« je favorite izpostavil Hauptman, ki kajpak ne bi imel nič proti, če bi njegova bronasta kolajna iz Lizbone, še vedno edina slovenska na članskih cestnih dirkah na SP, dobila naslednico.