»Nismo mi tisti, ki postavljamo varnostne standarde. Naša letala so popolnoma varna,« je dejal Muilenburg na srečanju v Chicagu.
Preliminarna preiskava nesreče letala družbe Ethiopian Airlines je pokazala, da se je marčevska nesreča v Nairobiju zgodila zaradi neustrezno delujočih senzorjev za višino, ki so nos letala obrnili navzdol. V strmoglavljenju je umrlo 157 potnikov in članov posadke, medtem ko je nesreča letala 737 Max indonezijske družbe Lion Air oktobra lani zahtevala 189 življenj.
Med preiskavo se je izkazalo, da so pri Boeingu iz standardnega paketa umaknili sistem, ki javlja napako pri stabilizaciji letala. Wall Street Journal je poročal, da je ta sistem deloval le, če so letalske družbe dokupile dodaten varnostni paket.
»Tudi pri tej nesreči se je kot že velikokrat pred tem izkazalo, da se je zgodila zaradi verige posameznih dogodkov. Ne moremo je pripisati le enemu dejavniku,« je včeraj povedal Muilenburg. »Zavedamo se, da so možne izboljšave, ki jih bomo tudi uvedli. Vemo, da smo pri Boeingu lahko še boljši. Naša odgovornost je, da sestavimo najvarnejše letalo na svetu in zadnji nesreči sta nas še bolj spodbudili k temu.«
Protestirali sorodniki in prijatelji potnikov
Srečanje z delničarji ni minilo brez protestov sorodnikov in prijateljev potnikov, ki so umrli na krovih letal. Protestniki so s plakati in fotografijami v rokah zahtevali Muilenburgov odstop. Prijatelji in sorodniki Samye Stumo, potnice na etiopskem letalu, so nosili transparent z napisom: »Boeing in njegovo vodstvo obtožite umora.« Medtem ko je na drugih plakatih pisalo: »Boeingova aroganca ubija.« in »Boeing služi z ubijanjem.«
Dennis Muilenburg je pozive k odstopu zavrnil, rekoč, da je njegov načrt še naprej uspešno voditi podjetje. V prvem medijskem nastopu, odkar so letala 737 Max prizemljili, je zagotovil, da bo Boeing obdržal zaupanje letalskih družb in potnikov. Na začetku srečanja je po poročanju Guardiana sicer pozval k minuti molka za žrtve nesreč.
Boeing pričakuje, da bo Zvezna uprava za civilno letalstvo do konca tedna izvedla poskus popravljene računalniške opreme sistema, ki je bil namenjen preprečevanju zastoja letala v zraku, pri obeh nesrečah pa je po okvari pritiskal letali k tlom.
Je pa včeraj prišlo na dan, da so štirje nekdanji in sedanji Boeingovi uslužbenci Zvezne uprave za letalstvo (FAA) pozvali, naj se poglobi v varnost letal 737 Max. Na agencijo so se obrnili tik potem, ko je preiskovalna komisija objavila rezultate preiskave nesreče etiopskega letala. FAA je sicer sporočila, da še nima točnega datuma za poskusni polet letala s posodobljeno programsko opremo.