V ameriško-britanski družbi Carnival Corporation, ki je ta čas največji ponudnik turističnih križarjenj na svetu, predvidevajo, da se bodo zaradi učinkov koronavirusa njihovi letošnji prihodki znižali s 55 na 65 centov na delnico, če bodo morali do konca aprila povsem ustaviti potovanja na območju Azije – pričakovali so okoli 4,5 dolarja prihodkov na delnico.
Carnivalova je tudi križarka Diamantna princesa (Diamond Princess), ki je zaradi potnikov, okuženih s koronavirusom, 3. februarja obtičala v karanteni v japonskem pristanišču Jokohama. Ladja, ki pluje pod britansko zastavo, lahko sprejme okoli 2670 potnikov, za katere navadno skrbi 1100 članov posadke. Carnivalovo velikanko Westerdam s 1455 gosti in 802 članoma posadke je na poti proti Tajvanu in Japonski zavrnilo več pristanišč, dokler je ni sprejela Kambodža.
V Carnival Corporation ugotavljajo, da omejitve na potovanjih na tvegana območja povzročajo odpovedi tudi na drugih destinacijah. Tudi drugi ponudniki križarjenj – na primer Carnivalov ameriški tekmec Royal Caribbean Cruises – pričakujejo nižje prihodke, če se bodo potrošniki zaradi strahu pred virusom množično umikali. Nova bolezen se vse bolj zažira v svetovno gospodarstvo – zapleti s križarkami nakazujejo, da bodo posledice opazne predvsem v turizmu.
Carnival Corporation v letnem poročilu o poslovanju navaja, da njene družbe opravljajo turistično dejavnost s 102 ladjama, s svojimi križarkami na leto prepeljejo 11,5 milijona gostov (vsak dan z njimi pluje okoli 325.000 ljudi, kar je polovica svetovnega trga potovanj v »plavajočih hotelih«), zanje po svetu dela najmanj 120.000 ljudi.
Na okolje pa ta ladjar s svojimi velikanskimi križankami, ki nasploh veljajo za velikega onesnaževalca, tudi sam deluje kot nevarna bolezen: leta 2016 je plačal 40 milijonov kazni, ker je v morje potuhnjeno odmetaval z olji onesnažene odpadke, lani 20 milijonov dolarjev, ker je na Bahamih v vodo odlagal odpadno plastiko ...