Koronavirus nevaren tudi za posle na morju

Presečišče: Zapleti na križarkah nakazujejo, da bo strah pred boleznijo prizadel zlasti turizem

Objavljeno
15. februar 2020 12.00
Posodobljeno
12. marec 2020 12.20
Lastniki križark že ocenjujejo, koliko prihodka jim bo odnesel koronavirus in strah pred njim. Foto Reuters
V ameriško-britanski družbi Carnival Corporation, ki je ta čas največji ponudnik turističnih križarjenj na svetu, predvidevajo, da se bodo zaradi učinkov koronavirusa njihovi letošnji prihodki znižali s 55 na 65 centov na delnico, če bodo morali do konca aprila povsem ustaviti potovanja na območju Azije – pričakovali so okoli 4,5 dolarja prihodkov na delnico.

Carnivalova je tudi križarka Diamantna princesa (Diamond Princess), ki je zaradi potnikov, okuženih s koronavirusom, 3. februarja obtičala v karanteni v japonskem pristanišču Jokohama. Ladja, ki pluje pod britansko zastavo, lahko sprejme okoli 2670 potnikov, za katere navadno skrbi 1100 članov posadke. Carnivalovo velikanko Westerdam s 1455 gosti in 802 članoma posadke je na poti proti Tajvanu in Japonski zavrnilo več pristanišč, dokler je ni sprejela Kambodža.

image
Družbe, vključene v Carnival Corporation, imajo prek 100 turističnih ladij. Foto Reuters


V Carnival Corporation ugotavljajo, da omejitve na potovanjih na tvegana območja povzročajo odpovedi tudi na drugih destinacijah. Tudi drugi ponudniki križarjenj – na primer Carnivalov ameriški tekmec Royal Caribbean Cruises – pričakujejo nižje prihodke, če se bodo potrošniki zaradi strahu pred virusom množično umikali. Nova bolezen se vse bolj zažira v svetovno gospodarstvo – zapleti s križarkami nakazujejo, da bodo posledice opazne predvsem v turizmu.

Carnival Corporation v letnem poročilu o poslovanju navaja, da njene družbe opravljajo turistično dejavnost s 102 ladjama, s svojimi križarkami na leto prepeljejo 11,5 milijona gostov (vsak dan z njimi pluje okoli 325.000 ljudi, kar je polovica svetovnega trga potovanj v »plavajočih hotelih«), zanje po svetu dela najmanj 120.000 ljudi.

Na okolje pa ta ladjar s svojimi velikanskimi križankami, ki nasploh veljajo za velikega onesnaževalca, tudi sam deluje kot nevarna bolezen: leta 2016 je plačal 40 milijonov kazni, ker je v morje potuhnjeno odmetaval z olji onesnažene odpadke, lani 20 milijonov dolarjev, ker je na Bahamih v vodo odlagal odpadno plastiko ...