Na portalu javnih naročil je občina v začetku avgusta objavila razpis, s katerim je iskala izvajalca za ureditev enajstih avtobusnih postajališč na območju Večne poti, Vrhovcev in Tržaške ceste. V razpisu vrednost javnega naročila ni bila navedena, saj, kot trdijo na MOL, zakon o javnem naročanju ne predvideva objave projektantske cene. Vendar je že iz rebalansa letošnjega proračuna razvidno, da je bil projekt prijavljen na razpis infrastrukturnega ministrstva za sofinanciranje ukrepov trajnostne mobilnosti, MOL pa je tudi že dobila zeleno luč za državno sofinanciranje.
Projekt bo namreč sofinanciral Evropski kohezijski sklad, in sicer v višini dobrih 400.000 evrov, v rebalansu letošnjega proračuna pa so namenili dodatnih 113.673 evrov. Za ureditev enajstih novih avtobusnih postajališč naj bi tako skupaj porabili dobrih 513.000 evrov. V LPP načrtujejo, da bodo še letos uredili postajališči pri živalskem vrtu, preostalih devet pa prihodnje leto.
Eden izmed zainteresiranih ponudnikov je MOL zaprosil za podaljšanje roka za oddajo ponudb, češ da je bil razpis objavljen ravno v času dopustov. Občina ga je namreč objavila 6. avgusta, rok za oddajo ponudb pa je potekel 21. avgusta. Zainteresiranemu ponudniku so odgovorili, da naročnik (torej MOL) roka ne bo podaljšal.
KPL s pogajanji do ureditve postajališč LPP in Trubarjeve
Na razpis se je pravočasno prijavila le družba KPL s partnerjema – ljubljanskim podjetjem Prenova - Gradbenik in grosupeljskimi Komunalnimi gradnjami. Konec avgusta je MOL že izdala odločitev o priznanju sposobnosti KPL in partnerjev, kar pomeni, da bodo izbrani ponudniki sodelovali v drugi fazi postopka javnega naročanja. Na direktorat za javna naročila pri ministrstvu za javno upravo (MJU) smo vprašali, kaj konkretno pomeni ta odločitev in ali je torej občina že izbrala KPL za izvajalca del. Na ministrstvu javnega naročila, ki še poteka, sicer ne morejo komentirati. Poudarjajo pa, da gre pri izvedbi konkurenčnega postopka s pogajanji za enega izmed več dvofaznih postopkov.
»Zanje zakon o javnem naročanju določa, da naročnik postopek začne z objavo obvestila o naročilu in določi rok za oddajo prijav. Izmed vseh prispelih prijav jih oceni in izda odločitev o priznanju sposobnosti. Sledi druga faza, ko naročnik vse usposobljene ponudnike povabi k oddaji ponudbe. Šele po prejemu ponudb se opravijo pogajanja in ocenjevanje ponudb ter sprejme odločitev o izboru ponudnika, skupaj s ceno,« pojasnjujejo na MJU.
Glede na to, da je prispela zgolj ponudba KPL (kot vodilnega partnerja) in konzorcija družb, se bo torej MOL o ceni izvedbenih del še pogajala. KPL, ki je že prenovil številne ceste v prestolnici, med drugim Gosposvetsko, Dalmatinovo ulico, severni del Slovenske ceste in Drenikovo, je občina izbrala tudi za vodilnega partnerja pri prenovi Trubarjeve ceste.
KPL s partnerji pravočasno oddal ponudbi za dva projekta, sledijo pogajanja.
Ureditev postajališč ocenjena na pol milijona evrov, LPP kupuje 28 avtobusov.
Prenova Trubarjeve ocenjena na pet milijonov evrov, trajala bo leto in pol.
Ureditev postajališč ocenjena na pol milijona evrov, LPP kupuje 28 avtobusov.
Prenova Trubarjeve ocenjena na pet milijonov evrov, trajala bo leto in pol.
Skupaj z družbo Nigrad se bo KPL prav tako v drugi fazi javnega naročanja pogajal o ceni za izvedbo del. Odločitev o priznanju sposobnosti KPL in Nigrada za prenovo Trubarjeve ulice je MOL izdala pred dvema dnevoma, prihodnji torek pa je na razpravo o prenovi na Magistrat že povabila stanovalce ter okoliške gostince in trgovce. Prenova Trubarjeve in priključnih ulic, ki bo predvidoma trajala slabo leto in pol, potekala pa v treh fazah, je ocenjena na okoli pet milijonov evrov.
Prihodnje leto 28 novih mestnih in primestnih avtobusov
Občina namerava prihodnje leto kupiti tudi prikazovalnike dinamičnih informacij na postajališčih LPP (gre za elektronske prikazovalnike prihodov avtobusov), saj je v proračunu za leto 2019 namenila 130.000 evrov, leta 2020 pa še dodatnih 130 tisočakov. Na območju Ljubljane je okoli 700 avtobusnih postajališč, na katerih je 105 elektronskih prikazovalnikov.
To pa še ni vse, saj LPP načrtuje tudi obnovo voznega parka. Kot pravijo v družbi, je 213 mestnih in 65 medkrajevnih avtobusov v povprečju starih skoraj deset let. Letos so kupili štiri mestne, prihodnje leto pa nameravajo kupiti še 18 mestnih in 10 medkrajevnih avtobusov. MOL bo za njihov nakup iz proračuna namenila 2,7 milijona evrov, za 11 milijonov evrov pa bo nepovratnih sredstev Eko sklada. Skupaj bodo torej prihodnje leto za nakup 28 avtobusov namenili kar 13,7 milijona evrov.