Potem, ko so vandali takoj po otvoritvi na Dunaju uničili skulpturo slovenske umetnice Eve Petrič, je zdaj na ogled že nova umetnina, v katero je ustvarjalka vpletla motiv idrijske čipke.
Matična celica potenciala, ena od sedmih skulptur v letošnjem Skultpurnem vrtu dunajske Barnabittengasse, je sijala le nekaj ur. Osmega maja je namreč poškodovana obležala na tleh, a so dunajske oblasti Petričevo prosile, naj izdela novo. »Razbit na kose v zatišju noči« tako spet ustvarja sence o tem, kar je nekoč bilo, kot je ob novi umetnini poetično dejala Petričeva.
Slovenska instalacija je bila postavljena na začetku cone na Fritz-Gruenbaumovem trgu pod Flakturmom (protiletalski betonski stolpi iz druge svetovne vojne) kot popestritev 200 metrov dolge ulice. Sedem skultpur so mestne oblasti sicer postavile v počastite 30. obletnice odprtja prve peš cone v dunajski prestolnici.
»Moje umetniško delo Stem Cell Potential Totem s poudarjenim vzorcem idrijske čipke simbolizira povezave med prebivalci dunajskega 6. okrožja. Delovala naj bi kot totem številnih, pogosto tudi nevidnih načinov, ki povezujejo danes zelo multikulturno prebivalstvo tega dunajskega okraja, obenem pa tudi izpostavljala potencial Flakturma, da se z akvarijem, ki zdaj domuje v njem, iz opomnika grozot druge svetovne vojne spremeni v totem, ki slavi življenje,« je po uničenju prve skulpture povedala Eva Petrič.
Zdaj je nova inštalacija torej tam, kjer je stala prejšnja. Sredi Fritz-Gruenbaumovega trga. Tam bo do konca oktobra, v senci Flakturma, ostanka druge svetovne vojne v dunajskem šestem okraju. »V dialogu z opomnikom na grozote vojne in fašizma, kot ga definira konceptualni zapis umetnika Lawrenca Weinerja,« je še dodala.
Upanje torej ostaja, pravi Eva Petrič, ki je na oni strani Atlantika včeraj sicer otvorila razstavo pianinov, okrašenih z najdenimi in podarjenimi čipkami z vsega sveta.