Pred nesrečo je voznica vozila za osebnim avtomobilom, ki je otroku s staršem pred prehodom normalno ustavil, kar pa zaradi neupoštevanja pravil varne vožnje ni uspelo voznici, ki je voznika pred sabo obvozila in na prehodu trčila v otroka. Sprva je kazalo, da je otrok huje poškodovan, kasneje pa so ugotovili, da ima lahke telesne poškodbe, kar pa kljub temu ne zmanjšuje resnosti položaja, so opozorili s PU Kranj.
»Gre za klasično situacijo, ki običajno nastane zaradi vožnje na neustrezni varnostni razdalji ali prehitre vožnje, zaradi rabe mobilnih telefonov med vožnjo, ukvarjanja z radijem, nepozornostjo,« pojasnjuje Bojan Kos s kranjske policijske uprave.
Prehod je neposredno pred osnovno šolo in vrtcem ter je dobro viden. Ob bližajočem se začetku novega šolskega leta policija voznike še posebej opozarja, naj se prehodom približujejo posebno previdno in omogočijo pešcem varno prečkanje ceste.
Da bodo starši brez skrbi, otroci pa varni
Pred novim šolskim letom pa se zvrstijo tudi številne aktivnosti za varnejšo pot v šolo. Že od začetka tega tedna pa vse do 9. septembra poteka nacionalna preventivna akcija Začetek šolskega leta, ki je namenjena varni vključitvi otrok v promet. Organizira in vodi jo agencija za varnost prometa. »Po lanskem letu, ko je bilo po statističnih podatkih najbolj uspešno prometno varno leto, je letošnje še boljše,« je dejal direktor agencije Igor Velov.
Lani je v prvih sedmih mesecih na cestah življenje izgubilo 71 ljudi, v enakem obdobju letos pa 51. Podatek je spodbuden in kaže, da je treba z akcijami, kakršna je varna vključitev otrok v promet, nadaljevati, meni Velov.
K varnosti moramo prispevati vsi
Že peto leto zapored tudi Zavod Varna pot do konca septembra pred trgovinami Lidl v osmih slovenskih slovenskih krajih organizira preventivne izobraževalne delavnice za otroke. Po mnenju predsednika zavoda Roberta Štabeja sta življenje in zdravje vrednoti, za kateri se je vredno vsak dan potruditi. Dragana Trivundža Tomanić iz Javne agencija RS za varnost prometa je poudarila pomembnost tovrstnih dogodkov in dejala: »Za varnost otrok in mladostnikov v prometu moramo prispevati vsi in najmanj, kar lahko naredimo za to, je zmanjšanje hitrosti v naseljih.«
Podatki policije kažejo, da je bilo v prometnih nesrečah lani udeleženih 444 otrok, starih do 14 let. Od tega je bilo 91 otrok povzročiteljev prometnih nesreč, najpogosteje kot pešci in kolesarji. V starostni skupini do 14 let so lani umrli trije otroci, 26 je bilo hudo telesno poškodovanih, je povedal Matjaž Leskovar iz sektorja prometne policije. V prvem polletju letos je bilo v prometnih nesrečah udeleženih 228 otrok, starih do 14 let, od tega je bilo 47 povzročiteljev, umrl ni noben otrok.
Policisti bodo v prvih dneh šole izvajali poostren nadzor hitrosti ter preverjali tehnično brezhibnost avtobusov in drugih vozil, s katerimi se otroci prevažajo v šolo. Pozorni pa bodo tudi na opremljenost otrok z rumenimi ruticami in odsevnimi telesi v temi ali ob zmanjšani vidljivosti. Preverjali bodo še opremljenost in tehnično brezhibnost uporabnikov koles in mopedov.
Za varovanje otrok v prvem tednu bo skrbelo tudi več kot 500 prostovoljcev, ki bodo navzoči na šolskih poteh 101 slovenske šole. Kot novost letošnjega leta je Tomaničeva poudarila uvedbo varovanja otrok na šolskih poteh tudi po šolskih počitnicah med šolskim letom v trajanju enega tedna. Druga letošnja novost pa je izvajanje ocene varnosti na nekaterih točkah šolskih poti.
Na ministrstvu za trajnostno mobilnost
Ob začetku novega šolskega leta pa so z ministrstva za okolje in prostor ter ministrstva za zdravje povabili šole, občine in starše, naj podprejo otroke pri aktivni poti v šolo, peš ali s kolesom, če to ni mogoče, pa z javnim prevozom. Želijo spodbuditi trajnostno mobilnost, zato sta omenjeni ministrstvi skupaj z infrastrukturnim podprli šole in občine pri uvajanju trajnostne mobilnosti v šole.