1330
kvadratnih metrov površin bo imela v novih prostorih na voljo uprava za pomorstvo
kvadratnih metrov površin bo imela v novih prostorih na voljo uprava za pomorstvo
Uprava za pomorstvo si že vsaj dvajset let prizadeva za prostorsko in tehnično ureditev službe. Šele v zadnjih petih letih so nastale večje spremembe. Objekt je zasnoval arhitekt Sandi Pirš, zgradilo jo je koprsko podjetje Grafist. Uprava za pomorstvo je pridobila približno tretjino stavbe v treh etažah in bo imela na 1330 kvadratnih metrih površin na voljo trikrat več prostora, kot ga je imela do zdaj na treh lokacijah. »V takšnih razmerah je bilo učinkovito delovanje zelo oteženo, saj imamo zelo veliko nalog,« je povedal direktor uprave Jadran Klinec. Poleg nadzora prometa na morju opravljajo tudi naloge s področja iskanja in reševanja, zadolženi so za intervencije ob onesnaženju morja, za naloge pomorske inšpekcije nad ladjami in pristanišči, inšpekcijo plovbe po celinskih vodah, nadzor izvajanja koncesijske pogodbe, ki jo ima Luka Koper, certifikacijo in registracijo vseh plovil in pomorščakov, vsako leto izdajo še najmanj 3000 izpitov za voditelje čolnov in skrbijo za splošne upravne zadeve, ki se tičejo morja.
Merilne naprave na 11 lokacijah
»Največ pričakujemo od novega nadzornega centra, za katerega pripravljamo razpis za opremo, za katero smo pridobili 2,2 milijona evrov kohezijskih sredstev. Na 11 lokacijah od Slavnika do piranske Punte, od Luke do fakultete za pomorstvo, bomo imeli senzorje in merilne naprave, v nadzornem centru pa prikazovalnike in operaterje. Imeli bomo radar za detekcijo plovil, drugi radar za detekcijo oljnih madežev, avtomatski identifikacijski sistem za sledenje ladij, radijske postaje, naprave za sledenje klicem v sili, videonadzor in meteorološko postajo. Vso opremo bi radi dobili v šestih mesecih, zato bomo do konca leta nadzor opravljali še iz starih prostorov. Naša šibka točka je, da imamo samo dva nadzornika, če bi hoteli vzpostaviti popoln sistem nadzora in spremljanja ladij, bi potrebovali še vsaj 12 novih usposobljenih uslužbencev,« je povedal Klinec. Če bi v celoti izpolnjevali pogoje evropske direktive VTMIS, bi ladjarjem lahko zagotavljali storitev varnega vodenja ladij od prevzema do pristanka v pristanišču, podobno kot to počnejo kontrole letenja z letali. Zdaj to storitev v tem delu Jadrana tržijo hrvaške in italijanske kapitanije.
Denar rezerviran že desetletje
Za objekt je ministrstvo za infrastrukturo namenilo malo več kot štiri milijone evrov, denar pa je bil več kot deset let rezerviran v državnem proračunu. Po prevzemu stavbe mora Grafist v 30 dneh odpraviti pomanjkljivosti in napake, v tem času bodo objavili razpis za pohištvo. Po optimističnih pričakovanjih bi ga lahko dobili konec maja, sicer pa do septembra, ko naj bi se dokončno preselili v nove prostore.
V isto stavbo bodo najverjetneje preselili še ribiške inšpektorje, inšpektorje Fursa in carinike, Arso, morda tudi koprsko enoto direkcije za vode in območno enoto uprave za zaščito in reševanje. Če bi se v stavbo preselila večina državnih služb za področje morja, bi to precej olajšalo delovanje koordinacije služb na morju.