Šarca motijo oglasi državnih podjetij v medijih s sovražno vsebino, Črnčec ne

Vse več je pozivov, da državna podjetja ne bi smela oglaševati v podjetjih, ki širijo sovražne vsebine.

Objavljeno
24. november 2018 09.41
Posodobljeno
24. november 2018 11.12
Marjan Šarec: Kakšno je sporočilo vašega oglaševanja v medijih, ki se od nestrpnosti in sovražnega govora ne ogradijo in ju ne obsodijo? FOTO: Voranc Vogel
Aljaž Vrabec
Aljaž Vrabec
Vse več je pozivov, da državna podjetja ne bi smela oglaševati v podjetjih, ki širijo sovražne vsebine. Da je to sporno, se strinja tudi slovenski premier Marjan Šarec, zato je pozval podjetja, ki so delno ali večinsko v državni lasti, naj razmislijo, »ali želja po dobičku upravičuje strpnost do nestrpnosti«.



Poziv so objavili na spletni strani vlade, potem ko so prejeli več pobud, naj se Marjan Šarec do tega vprašanja javno opredeli.

»Vedno sem in bom zagovarjal samostojnost in neodvisnost delovanja podjetij. Razumem, da si prizadevate za tržno uspešnost in konkurenčnost. Razumem tudi, da stremite k doseganju poslovnih ciljev ter da vaši oddelki za trženje, ki so osredotočeni na učinkovitost, skušajo doseči čim širši krog ciljnih skupin,« je sprva zapisal slovenski premier. »Pa vendar je ob široki paleti načinov in poti oglaševanja ter zlasti ob dejstvu, da se predstavljate kot 'družbeno odgovorna' podjetja, zavezana svojim 'etičnim kodeksom', na mestu razmislek, kakšno je sporočilo vašega oglaševanja v medijih, ki se od nestrpnosti in sovražnega govora ne ogradijo in ju ne obsodijo, pač pa – nasprotno – celo širijo ali pri tem pomagajo.«
 

Svoboda govora ni neomejena


V zapisu je Šarec poudaril, da je svoboda govora temelj demokracije, a to še zdaleč ne pomeni, da je neomejena, zato je skupna naloga, da tudi prek oglaševanja ustvarjamo »ozračje srčnosti in strpnosti kot tudi sprejemanja ranljivih, drugačnih in drugače mislečih«.

»Želim opozoriti, da sovražne vsebine, med katerimi velja izpostaviti najmanj homofobijo in rasizem, zastrupljajo družbo, vanjo vnašajo razdor in le spodjedajo že tako krhka strpnost in sožitje. Meja dopustnega, že zdaj pogosto zabrisana, tako še bolj bledi. Res hočemo, da sprejemljivo postane prav vse?« se sprašuje slovenski premier.
 

»Sovražnim vsebinam dajete legitimnost«


Šarec je zapisal, da je napačen odnos, če se oglaševalci ne želijo opredeliti do medijskih vsebin. »Bralci vaše ravnanje lahko razumejo kot aktivno podporo zapisanemu. Še več, sovražnim vsebinam dajete legitimnost. To, verjamem, ni vaš namen. A vaše oglaševanje je moč razumeti tudi tako,« je premier obsodil sporne oglase državnih podjetij.

Za konec je vse pozval k razmisleku - »Ali je želja po dobičku res upravičuje strpnost do nestrpnosti?«
 

In kaj naj razmisli Šarec?


Toda morda je čas, da kaj ponovno razmisli tudi predsednik vlade Marjan Šarec. V njegovem kabinetu namreč še vedno sedi državni sekretar Damir Črnčec, ki je bolj kot po svoji strokovnosti znan po rasističnih, ksenofobnih in homofobnih nastopih v medijih.

Resda imajo besede in poteze politikov nemalokrat drugačen motiv od navideznega, lahko za Črnčeca še vedno samo ponovimo Šarčeve besede: »Res hočemo, da sprejemljivo postane prav vse?«