Turistična potovanja visijo na nitki

Na vprašanja turističnih agencij in potnikov, kako naj ukrepajo, še ni odgovorov.

Objavljeno
10. marec 2020 15.15
Posodobljeno
10. marec 2020 17.10
Na Maldivih zavračajo potnike, ki prihajajo z italijanskih letališč. FOTO: John Goh/Reuters
Na ministrstvo za zdravje se obračajo številne turistične agencije in prodajalci letalskih kart, kako naj ukrepajo ob koronavirusu. Področje po besedah ministra v odhajanju Aleša Šabedra še ni urejeno, tudi najbolj pomembno, kaj bo s tistimi, ki so potovanja že plačali, bodo dobili vrnjen denar, bodo potovanja lahko prestavili na drug termin, še urejajo.

V praksi je z odpovedmi in odpovedovanjem veliko težav tudi zato, ker so zavarovanja in oblike potovanj zelo različni: potovanje lahko odpove agencija, let lahko odpove letalska družba, nekateri turisti pa na oddaljeno destinacijo ne morejo, ker jih tam zavrnejo. Splošno načelo zavarovalnic je, da zavarovanje odpovedi potovanja ne krije dogodkov za primer epidemije ali pandemije. V zavarovalnicah smo preverili, kaj pomeni odsvetovanje potovanj za turiste, ki prek beneškega in rimskega letališča letijo na počitnice (na Mavricij ali na Maldive, na primer, kjer potnikom, ki pridejo iz Italije, ne dovolijo vstopa)? Je to utemeljen razlog za koriščenje zavarovalnih pravic, za primer odpovedi potovanja?

Iz zavarovalnice Sava so potrdili, da če je kritje, je to utemeljen razlog za koriščenje zavarovalne police. Luka Pušnik, direktor službe za korporativno komuniciranje v Zavarovalnici Triglav, pojasnjuje, da glede na to, da je zunanje ministrstvo odsvetovalo vsa nenujna potovanja v tujino, ob pogoju sklenjenega zavarovanja odpovedi turističnih potovanj – paket B, zavarovalno kritje velja. Opozorilo pa mora biti veljavno na datum potovanja, kar pomeni, da če je potovanje planirano za na primer mesec maj in takrat opozoril o odsvetovanju prepovedi ne bo več, zavarovalnine ne bodo plačali.

image
Zaradi epidemije novega koronavirusa se je več letalskih prevoznikov odločilo za začasno prekinitev vseh letov v severno ali celotno Italijo in iz nje. Španija je prihode letal iz Italije prepovedala na ravni države. FOTO: Regis Duvignau/Reuters


V Zavarovalnici Generali pojasnjujejo, da zavarovanje odpovedi potovanja vključuje kritje višje sile, ki zavarovancu onemogoča potovati, kot je prvotno nameraval, saj gre za od zavarovančeve volje neodvisen dogodek. Če ima potnik organizirano potovanje v mesta in kraje, kjer je na primer razglašena karantena (epidemija oziroma pandemija pa še nista razglašeni) in ni dovoljen vstop, se kot razlog odpovedi upošteva višja sila. V tem primeru so stroški odpovedi potovanja kriti.

Kot višja sila se upoštevajo tudi dogodki, kot so na primer zaprtje letališča, od koder bi morali odleteti ali pristati, in drugih možnosti turist nima ali na primer odpoved leta, za katerega ni poskrbljen nadomestni let ali let iz kateregakoli drugega kraja. Višja sila se torej upošteva, ko zavarovanec v nobenem primeru ne more priti do svoje destinacije potovanja.

Kaj pa če je letalski prevoznik spremenil itinerer, tako da bi iz prvega letališča tudi po novem letel en prevoznik, na drugem pa bi prevoznika zamenjali, ta pa bi potem vmes pristal na še tretjem letališču, potovanje pa bi bilo daljše? Še bolj se itinerer spremeni ob povratku, saj bi bil nenačrtovan postanek dolg tri ure, načrtovan pa bi se z dveh podaljšal na kar sedem ur. V Zavarovalnici Triglav pojasnjujejo, da če je razlog za odpoved sprememba itinererja, potem po splošnih pogojih za zavarovanje odpovedi turističnih potovanj stroškov potovanja ne krijejo, saj te nevarnosti zavarovanje odpovedi turističnih potovanj ne krije. Dodajmo, da je to slejkoprej vprašanje pravic letalskih potnikov.