Preiskovalci v poročilu o nesreči, v kateri je 10. marca umrlo 157 ljudi, po besedah ministrice priporočajo, da »proizvajalec pregleda sistem za nadzor letenja«, poročajo tuje tiskovne agencije.
Že pred tem je vir blizu preiskave za ameriški časnik Wall Street Journal povedal, da sta pilota sledila navodilom za izklop sistema za avtomatično preprečevanje izgube vzgona letala (MCAS), a jima kljub temu ni uspelo prevzeti nadzora nad letalom. Kot so še pokazali podatki s črnih skrinjic, sta nato znova vklopila sistem in poskušala na drug način prevzeti nadzor.
Preiskovalci so sicer prejšnji teden potrdili, da se je sistem MCAS aktiviral tik pred strmoglavljenjem letala.
Tudi preiskava lanske nesreče letala boeing 737 max 8 družbe Lion Air, v kateri je umrlo 189 ljudi, je pokazala, da sta se pilota borila za nadzor nad letalom, ki je več kot 20-krat spustilo nos proti zemlji, pilota pa sta ga popravljala nazaj in vmes brskala po priročniku letenja za 737 max 8, ker nista vedela, kaj se dogaja.
Poseben program v letalu je dobival napačne informacije od senzorja o tem, kam je usmerjen prednji del letala. Računalnik je dobil informacijo, da letijo pokonci, ter ocenil, da lahko to privede do izgube vzgona in strmoglavljenja, zato je nos letala nemudoma obrnil navzdol. Pilota sta ga medtem poskušala obrniti navzgor. Ni jima uspelo.
Proizvajalec letal Boeing je po tej nesreči izdal posebna navodila, kako ukrepati ob težavah s sistemom za preprečevanje izgube vzgona letala. Po nesreči etiopskega letala je Boeing prizemljil vsa letala tipa 737 max.