Pilota strmoglavljenega letala sledila navodilom proizvajalca

Poročilo preiskave nesreče, v kateri je umrlo 157 ljudi, kaže, da sta pilota sledila navodilom, a jima kljub temu ni uspelo prevzeti nadzora nad letalom.

Objavljeno
04. april 2019 13.59
Posodobljeno
04. april 2019 13.59
Kovček, v katerem je črna skrinjica strmoglavljenega boeinga 737. FOTO: Philippe Wojazer/Reuters
STA
STA
Pilota ponesrečenega boeinga 737 max družbe Ethiopian Airlines sta pred nesrečo ravnala v skladu z navodili proizvajalca, a jima ni uspelo znova prevzeti nadzora nad letalom, je pokazala preiskava nesreče. Preliminarno poročilo o nesreči je danes v Adis Abebi predstavila etiopska ministrica za promet Dagmawit Moges.

Preiskovalci v poročilu o nesreči, v kateri je 10. marca umrlo 157 ljudi, po besedah ministrice priporočajo, da »proizvajalec pregleda sistem za nadzor letenja«, poročajo tuje tiskovne agencije.

image
Po nesreči etiopskega letala je Boeing prizemljil vsa letala tipa 737 max. FOTO: Baz Ratner/Reuters

Že pred tem je vir blizu preiskave za ameriški časnik Wall Street Journal povedal, da sta pilota sledila navodilom za izklop sistema za avtomatično preprečevanje izgube vzgona letala (MCAS), a jima kljub temu ni uspelo prevzeti nadzora nad letalom. Kot so še pokazali podatki s črnih skrinjic, sta nato znova vklopila sistem in poskušala na drug način prevzeti nadzor.

Preiskovalci so sicer prejšnji teden potrdili, da se je sistem MCAS aktiviral tik pred strmoglavljenjem letala.

Tudi preiskava lanske nesreče letala boeing 737 max 8 družbe Lion Air, v kateri je umrlo 189 ljudi, je pokazala, da sta se pilota borila za nadzor nad letalom, ki je več kot 20-krat spustilo nos proti zemlji, pilota pa sta ga popravljala nazaj in vmes brskala po priročniku letenja za 737 max 8, ker nista vedela, kaj se dogaja.


Poseben program v letalu je dobival napačne informacije od senzorja o tem, kam je usmerjen prednji del letala. Računalnik je dobil informacijo, da letijo pokonci, ter ocenil, da lahko to privede do izgube vzgona in strmoglavljenja, zato je nos letala nemudoma obrnil navzdol. Pilota sta ga medtem poskušala obrniti navzgor. Ni jima uspelo.

image
REUTERS Deli letalskega motorja. FOTO: Tiksa Negeri/Reuters


Proizvajalec letal Boeing je po tej nesreči izdal posebna navodila, kako ukrepati ob težavah s sistemom za preprečevanje izgube vzgona letala. Po nesreči etiopskega letala je Boeing prizemljil vsa letala tipa 737 max.