Pogled v zakulisje - Rogličevo kolo bo jutri tehtalo 6,92 kilograma (FOTO)

Zaradi peklenskega zadnjega vzpona na Höttinger Höll bodo imeli jutri profesionalci »rekreativne« zadnje verižnike.

Objavljeno
29. september 2018 11.44
Posodobljeno
29. september 2018 12.47
Primož Roglič (desno) od svojega mehanika Tima van der Zandna zahteva, da na kolesu vedno vse deluje brezhibno. FOTO: Jože Suhadolnik/Delo
Innsbruck - Ne le v visokooktanskih športih, tudi v kolesarstvu se zelo pomembne stvari dogajajo v »boksih« oziroma pri servisnih tovornjakih, kjer mehaniki pripravljajo kolesa za tekmovalce. Primož Roglič je pred jutrišnjo cestno dirko profesionalcev na SP temu posvetil posebno pozornost. Na njegovo željo je v slovenskem taboru na Tirolskem tudi Nizozemec Tim van der Zanden.

»Primož si je zaželel, naj pridem zraven in skrbim le za njegova kolesa med SP, vodstvo našega kluba mu je ugodilo,« je o priključitvi naši reprezentanci povedal mehanik Rogličeve ekipe iz ProToura LottoNL Jumbo. Prišel je s klubskim tovornjakom in vso možno opremo, ki si jo kolesarsko srce lahko zaželi. Tako kot drugi kolesarji članske vrste ima Roglič sicer na voljo tri kolesa, prvo kolo za dirko in rezervnega ter kolo za trening.

image
Nastavitev kolesa mora biti milimetrsko natančna. FOTO: Jože Suhadolnik/Delo


»Je Primož zahteven glede priprave kolesa? Bom pritrdil, vse mora biti vedno povsem brezhibno,« je o delu s slovenskim zvezdnikom povedal Nizozemec, ki je bil sicer zraven tudi, ko je šlo Rogliču zaradi opreme vse narobe. Na lanskem Touru mu je na sklepni vožnji na kronometer v Marseillu, na kateri je bil eden izmed kandidatov za etapno zmago, odpovedal zadnji menjalnik. »Menjalnik je prenehal delovati, ni bilo lepo, ampak se zgodi. Še vedno ne vemo natanko, kaj se je zgodilo, ali je odpovedala baterija ali je menjalnik morda preklopil v način za padec,« po van der Zandnovih besedah okoliščin skrivnostne okvare nikoli niso odkrili.


Aerodinamika pred težo


Rogličev mehanik upa, da bo delo v Avstriji precej bolj rutinsko. »Nič posebnega ni bilo doslej, le prepričati se hočem, da je vse v redu, da bo na dirki vse delovalo kot mora. Edina sprememba na kolesu so zadnji verižniki, tako kot vsi drugi bo za zelo strm zadnji klanec potreboval lažjo prestavo. Preizkusil je najlažjo in nekoliko težjo in se odločil za nekaj vmes,« je o pripravi kolesa za izjemno strm zadnji klanec na Höttinger Höll dejal van der Zanden.

image
Rogličev bianchi bo jutri s 6,92 kg med najlažjimi v karavani. FOTO: Jože Suhadolnik/Delo


Pri vožnji navkreber kolesarji radi gledajo tudi na težo kolesa. Čeprav so rekreativcem na trgu na voljo tudi kolesa, težka okoli 5,5 kg, kolesa tekmovalcev po pravilih Svetovne kolesarske zveze ne smejo tehtati manj kot 6,8 kg. »Jutri bo Primoževo kolo tehtalo 6,92 kg, lažji ne more biti, moško tekmovalno aero kolo je težko spraviti na mejo 6,8 kg, a bo imel vseeno eno najlažjih koles v karavani. Aerodinamična oblika bo na tej dirki vseeno pomembnejša od teže,« je še povedal van der Zanden.


Roglič 30, drugi 32


Precej več dela kot Nizozemec imajo v Finkenbergu trije slovenski mehaniki Boštjan Kavčnik, Matej Stare in Klemen Tušek. Skrbijo za kolesa preostalih sedmih kolesarjev članske zasedbe, prej še za kolesa mladincev in mladink, mlajših članov, ženske ekipe. »Vsako kolo gre vsaj dvakrat na dan čez roke mehanikov. To pomeni tri ure dela dopoldne, nato se vse skupaj ponovi po treningih, po dirkah pa se dela tudi pozno v noč, dokler ni vse, kot mora biti,« je v delu za izbrano vrsto povedal Kavčnik, sicer mehanik ljubljanskega Roga (ekipa Xaurum Gusto) in ženske poklicne zasedbe BTC City Ljubljana.

image
Matej Stare (v sredini) in Boštjan Kavčnik (desno, levo maser Gorazd Žužek) sta danes zamenjala zadnje verižnike na kolesih naših profesionalcev. FOTO: Jože Suhadolnik/Delo


Med pogovorom je ravno menjal zadnje kasete verižnikov na kolesih, na katerih se bodo naši profesionalci jutri podali na štart cestne dirke. »Fantje so se odločil, da največji zadnji verižnik ne bo imel 28 ali 30 zob, temveč kar 32 zob. Vsaj tisti, ki mislijo v zadnji klanec iti na vso moč. Izjema je Roglič, ki se je odločil za 30 zob,« je Kavčnik razkril, da slovenski kapetan zmore prestavo več od drugih ter tudi, kako zahteven je zadnji vzpon na Höttinger Höll, na katerem na najbolj strmem delu naklon znaša 28 odstotkov. Takšne kasete, kot jih bodo to pot uporabili profesionalci, so precej bolj pogoste v rekreativnem kolesarstvu.


Lani so hodili po robu


Naši mehaniki so imeli sicer bolj zanimivo delo kot letos lani na SP v Bergnu, kjer je Roglič v vožnji na kronometer pred zadnjim vzponom zamenjal kolo. »Lani je bila težava teža kronometrskega kolesa, ta so serijsko težja od tistih za cestne dirke, on pa si je zaželel čim lažje kolo za odločilni klanec. Njegovo cestno kolo je tedaj tehtalo 6,85 kg in je želel težo zmanjšati na 6,82 kg. Treba je bilo brusiti in polirati, da smo dosegli to težo, nižje si nismo upali. Vedno moramo imeti varnostno rezervo, ker lahko naša tehtnica kaže malo več kot sodnikova,« je še povedal Kavčnik.

image
Boštjan Kavčnik in drugi slovenski mehaniki dvakrat na dan pregledajo kolesa tekmovalcev in tekmovalk. FOTO Jože Suhadolnik/Delo