Upravljalec porušenega viadukta nadzoruje še 5000 kilometrov avtocest v Italiji, Braziliji, Indiji, Poljski ...

Skupina Atlantia bdi tudi nad delovanjem rimskih letališč Fiumicino in Ciampino ter francoskih letališč v Nici, Cannesu ter Saint Tropezu.

Objavljeno
15. avgust 2018 18.21
Posodobljeno
15. avgust 2018 18.44
Strokovnjaki menijo, da je bil most, ki so ga zgradili leta 1962 že v začetku slabo zasnovan, poleg tega pa naj bi bil tudi že dotrajan in slabo vzdrževan. FOTO: AP
STA, A. V.
STA, A. V.
Milano - Italijanska skupina Atlantia, ki bdi nad polovico italijanskih avtocest, bi se po tragičnem zrušenju viadukta v Genovi lahko znašla v velikih težavah. Gre sicer za ambiciozen koncern, ki je na poti med največje svetovne upravljavce infrastrukturnih objektov.

Skupina Atlantia je po lastnih navedbah »globalni igralec v sektorju avtocestne in letališče infrastrukture«. Kot pojasnjuje na spletni strani, upravlja s 5000 kilometri avtocest v Italiji, Braziliji, Čilu, Indiji in na Poljskem. Obenem bdi tudi nad delovanjem rimskih letališč Fiumicino in Ciampino ter francoskih letališč v Nici, Cannesu ter Saint Tropezu, pa tudi s prodorom Mount Blanc.

Evropska komisija zavrača Salvinijeve kritike

V Evropski komisiji so zavrnili kritike italijanskega notranjega ministra Mattea Salvinija, da ima Italija težave pri obnavljanju infrastrukture zaradi strogih pravil EU glede proračunskega primanjkljaja.

Italija je v obdobju 2014 do 2020 upravičena do 2,5 milijarde evrov iz evropskega investicijskega in strukturnega sklada za investicije v projekte izgradnje cestne ali železniške infrastrukture. Poleg tega je komisija aprila odobrila investicijske načrte za italijanske avtoceste v vrednosti 8,5 milijarde evrov, tudi na območju Genove, je v Bruslju povedal tiskovni predstavnik Evropske komisije.


image
Na severu Italije se je med hudim deževjem porušil avtocestni viadukt. Na avtomobile in stavbe se je podrlo okoli sto metrov konstrukcije mostu Ponte Morandi. FOTO: Reuters

 

Tragediji bi se lahko izognili


Njeno primarno premoženje je sicer podjetje Autostrade per l'Italia, ki neposredno upravlja z 2855 kilometri italijanskih avtocest, še nad 165 kilometri avtocest pa bdi prek petih hčerinskih firm z ločenimi koncesijami. V njenem upravljanju je tudi avtocesta A10, na kateri se je v torek v Genovi zrušil del viadukta.

Italijanski namestnik premierja Luigi Di Maio je danes ocenil, da bi se tragediji lahko izognili, krivdo zanjo pa je pripisal družbi Autostrade per l'Italia, ker naj ne bi ustrezno vzdrževala zrušenega odseka.

image
Podjetje Autostrade per l'Italia je v torek potrdilo, da so se na zrušenem viaduktu začela vzdrževalna dela, vendar pa niso ocenjevali, da bi se most lahko zrušil. FOTO: AFP


Italijanska vlada zato želi podjetje kaznovati z do 150 milijoni evrov kazni, razveljaviti želi tudi koncesijsko pogodbo. Najprej bodo to skušali storiti za avtocesto A10, nato pa še za ostale odseke.

Atlantia je medtem zavrnila očitke o slabem vzdrževanju nesrečnega viadukta in tudi avtocest. Na svoji spletni strani so zapisali, da so v izboljšanje 923 kilometrov italijanskih avtocest vložili 11,4 milijarde evrov in da čakajo na dovoljenje vlade za izgradnjo obvoznice okoli Genove.

 

Delnica upadla za več kot 10 odstotkov


Zgodovina skupine se sicer prepleta z zgodovino družbe Autostrade per l'Italia. Slednjo je država privatizirala leta 1999, kupili pa so jo različni vlagatelji, vključno s skupino Benetton. Leta 2003 so v holdinško družbo izločili avtoceste in drugo infrastrukturno premoženje. Nastala je današnja Atlantia, ki kotira tudi na milanski borzi.

V torek je delnica Atlantie čez dan upadla za več kot 10 odstotkov. Dan je končala 5,4 odstotka pod izhodiščem, pri 23,54 evra. Danes je borza v Milanu zaradi praznika zaprta.