Morda vas zanima tudi
Zrušil se je viadukt, trupla ukleščena v uničene avtomobile, vsaj 35 mrtvih
Srhljiv posnetek eksplozije, ki je »zbudila pol Bologne« (FOTO in VIDEO)
Zrušil se je viadukt, trupla ukleščena v uničene avtomobile, vsaj 35 mrtvih
Srhljiv posnetek eksplozije, ki je »zbudila pol Bologne« (FOTO in VIDEO)
Preiskava o vzroku za nesrečo, ko se je zrušilo okoli 200 viadukta na avtocesti A10, ki povezuje italijansko riviero in jug Francije, in padlo z višine 45 metrov, je v teku. Strokovnjaki menijo, da je bil most, ki so ga zgradili leta 1962 že v začetku slabo zasnovan, poleg tega pa naj bi bil tudi že dotrajan in slabo vzdrževan.
Z žalostjo in žalovanjem za žrtvami, pa je pomešana tudi jeza ljudi, kako se je lahko takšen viadukt zrušil in kdo je za to odgovoren.
Oblasti so razglasile dva dni žalovanja.
Premier Guiseppe Conte je napovedal temeljit pregled infrastrukture v državi: »Nadzor bomo zelo poostrili, da tovrstne tragedije ne bodo več mogoče«. Kar se je zgodilo, je velika rana ne le za mesto, ampak za celotno Italijo, je dejal po poročanju STA.
Vlada bo tako pregledala družbo Autostade perl'Italia, del skupine Atlantia, v zvezi s koncesijo za vodenje avtocest, ki vključujejo zrušen viadukt, in naložila finančne kazni za družbo, pa je po poročanju Reuters povedal italijanski minister za promet Danilo Toninelli. Ob napovedi odvzema koncesije za upravljanje avtocest je napovedal kazen v višini do 150 milijonov evrov. Podjetje po ministrovih besedah služi milijarde, plačuje pa davke v višini »le nekaj milijonov«. Povrhu pa še ne izvajajo nujnih vzdrževanih del na mostovih in avtocestah je dejal in opozoril, da gre za hude nepravilnosti, njegove besede povzema nemška tiskovna agencija DPA.
Podjetje Autostrade per l'Italia je v torek potrdilo, da so se na zrušenem viaduktu začela vzdrževalna dela, vendar pa niso ocenjevali, da bi se most lahko zrušil. Zatrjujejo tudi, da so izvajali redna preverjanja strukturne trdnosti viadukta in da so testiranja dajala dobre rezultate. Preverjanje so izvajali na podlagi programa, ki je bil usklajen tudi z ministrstvom za promet, so sporočili iz podjetja.
Notranji minister Matteo Salvini je medtem obljubil, da bodo plačali vsi, ki so kakorkoli odgovorni za nesrečo. Krivdo je meddrugim pripisal EU in zahtevam po proračunskih omejitvah. Napovedal je prenovo infrastrukture in da pri zagotavljanju varnosti ne bodo gledali na stroške, predvsem pa ne na evropske omejitve glede proračunske porabe.
Toninelli pa je tudi dejal, da morda vodstveni vrh družbe, ki upravlja italijanske avtoceste Autostrade per l'Italia, odstopiti s položaja. »Autostade perl'Italia ni bila sposobna izpolniti svoje dolžnosti v skladu s pogodbo, ki ureja vodenje te infrastrukture,« je povedal za televizijo RAI 1.
Na pomoč so prišli reševalci iz cele Italije, okoli 250 gasilcev si skupaj s policijskimi psi in plezalsko opremo pomaga pri iskanju pogrešanih. »Ne bomo obupali,« je za AFP povedal uradnik gasilcev Emanuele Giffi in obljubil, da bodo ekipe delale do ure, ko bodo na varno prepeljali zadnjo žrtev.
Zaradi grožnje, da bi se zrušil še kakšen del viadukta, so evakuirali več kot 400 ljudi. Kolikšna je škoda, ki jo je povzročila nesreča, do katere naj bi prišlo zaradi slabega vreme, še vedno ni jasno, več vprašanj pa se postavlja v zvezi z varnostjo samega viadukta.
Viadukt so odprli 4. septembra 1967. Dolg je 1182 metrov, visok 45 metrov, opira pa se na tri betonske stebre, ki so visoki 90 metrov. Najdaljši razpon med dvema stebroma je 210 metrov. Vse od njegovega odprtja pred štirimi desetletji je bil viadukt predmet razprav, tudi zato, ker je bil speljan nad gosto poseljenim predelom Genove.
Ko se je most zrušil, je bilo na njem med 30 in 35 osebnih avtomobilov in tri težja vozila. Po navedbah družbe, ki upravlja italijanske avtoceste (Autostrade per l'Italia), so na viaduktu ravno izvajali vzdrževalna dela, s katerimi so želeli utrditi sidrišča viadukta. Doslej jim je uspelo namestiti delovne odre za izvedbo vzdrževalnih del. V družbi so zagotovili, da so dela ves čas nadzorovali.