Ime dneva
V rubriki Ime dneva od leta 2011 predstavljamo uspešne podjetniške zgodbe z vseh koncev Slovenije, od tehnoloških, študentskih, poslovnih idej in zagonskih družb do podjetij, ki uspešno kljubujejo krizi. V infografiki smo jih zbrali na enem mestu, sproti pa dodajamo nova. Pri tem pričakujemo tudi vašo pomoč. Vabljeni ste, da na elektronski naslov
imedneva@delo.si pošljete svoje predloge, kdo si zasluži biti ime dneva.
 

Marko Likon, Logent

Kako biorazgradljiva blata s komunalnih čistilnih naprav predelati v koristen material?
Dragica Jaksetič, Ilirska Bistrica sob, 28.07.2012, 12:00

Postojna - Medtem ko Marko Likon s sodelavci prejema priznanja za svoje izvirne rešitve, ki so že v fazi prehoda v uporabo, je njihova pozornost že usmerjena k odkritju topolovih vlaken, edinim do sedaj odkritim naravnim nano cevkam z zelo veliko uporabno vrednostjo.

Doktor kemijskih znanosti Postojnčan Marko Likon oziroma eno od njegovih podjetij Logent sta konec junija prejela zlato inovatorsko priznanje notranjskokraške enote Gospodarske zbornice Slovenije za postopek in napravo za kontinuirano stabilizacijo in pretvorbo biorazgradljivih muljev v gradbene kompozite. Izziv raziskovalcev je bil, kako uskladiščiti organski ogljik, kako biorazgradljiva blata s komunalnih čistilnih naprav predelati v koristen material.

Blato v gradbeni material

»Pri odlaganju biorazgradljivih muljev razvijajo se toplogredni plini in smrdi, mi pa to s tehnologijo BACOM preprečujemo oziroma ubiramo obratno pot. Iznašli smo tehnologijo za »konzervacijo« blat in njihovo predelavo v gradbeni material. Tehnologija temelji na mešanju blat z alkalnimi materiali ali pepelom, kar omogoči takojšnjo biološko stabilizacijo, s tem pa takojšnjo ustavitev razvoja neprijetnih vonjav,« pojasnjuje Marko Likon.

Proizvedeni material služi kot nadomestek za glino, v okviru CeROD Novo mesto pa ga bodo uporabili kot inertno sanitarno prekrivko in kot vodo nepropustni material pri zapiranju odlagališča nenevarnih odpadkov. Napravo z zmogljivostjo 9000 ton predelanih bioloških blat in pepela na leto bodo namreč v okviru CeROD Novo mesto odprli avgusta, nato pa bodo enako napravo zgradili še v ekoparku Hartberg v Avstriji. Projekt BACOM je v okviru programa CIP Eco-Innovation z 1,3 milijona evrov podprla tudi Evropska agencija za konkurenčnost in inovacije EACI, sredstva pa so namenjena predvsem kot podpora prodoru na evropski trg. Pri nadaljnjem razvoju projekta BACOM se trenutno povezujejo s hrvaškim podjetjem Tehnix in skupaj z njimi načrtujejo prodor na hrvaško, bosansko in črnogorsko tržišče. Za to tehnologijo se zanima tudi turški partner, s katerim pa še iščejo ustrezne inženirske rešitve, ki zadevajo predvsem povečanje kapacitete.

Dozorela ideja zaživi v spin off podjetju

Marko Likon je sicer solastnik podjetja Insol, v katerem še z dvema strokovnima sodelavcema razvija nove tehnologije predvsem na področju aplikativnega razvoja. Ko je ideja dovolj dodelana podjetje Insol z zainteresiranimi vlagatelji ustanovi spin-off podjetje, ki projekt industrializira in spravi na trg. Poleg omenjenega podjetja Logent, je Insol s partnerji ustanovil tudi podjetje Tehnološko okoljski center in sicer za uresničitev projekta CAPS, pretvorba papirniškega mulja v absorbente za čiščenje vodnih površin. Iz programa CIP Eco-Innovation so leta 2008 pridobili 1,5 milijona evrov.

Za nove tehnologije predelave odpadnih blat so Likon in sodelavci lani prejeli Energy Global National Award. Od prijavljenih 1300 projektov se je Insol s svojo vizijo prebil med prvih dvajset.
Raziskovalne dejavnosti Insola vselej potekajo v sodelovanju z domačimi in tujimi raziskovalnimi organizacijami predvsem finskimi, norveškimi in ameriškimi. To velja tudi za tretji odmevnejši projekt POSSA uporaba topovih vlaken za super absorbente, pri katerem pa tesno sodelujejo še s strokovnjaki Zavoda za gradbeništvo Slovenije in Inštituta Jožef Štefan ter Finskimi in Norveškimi podjetji.

Patentirali nanomaterial iz topolovih vlaken

Topola v naseljih si nihče prav zelo ne želi. Njegov puh, tenka vlakna, ki topolovemu semenu pomagajo v svet, so zgolj nadležno smetje, obeta pa se jim, da bodo postala zelo iskana surovina za uporabo v okoljski tehnologiji. »S kupom raziskav smo ugotovili, da gre za zelo uporabne nanomateriale, kar smo že patentirali in objavili v reviji Journal of Envirnomental Management v ZDA in zaradi česar se stvari precej bolj hitro razvijajo.

Topolove cevke so edini naravni material, ki trikrat ali štirikrat presega absorbcijske sposobnosti sintetičnih absorbentov, poleg tega topolova vlakna skozi svoj življenjski ciklus izkazujejo celo negativen ogljični odtis. Absorbirajo olje, nafto in so tudi izredno dober izolator, primeren za uporabo pri pasivnih hišah. V industriji je precej interesentov, edini omejitveni faktor pa je količina. Topolovih puhkov je treba nabrati zadostno količino, sicer proizvodnje ni. Treba bo spet saditi topolove nasade,« se nasmehne Marko Likon. Spin off podjetje za to področje je Fibranet v Kopru, projekt pa je pripravljen za kandidaturo za sedmi okvirni program.

Naslednji izziv? »Pridobivanje elektrike iz odpadnih vod z odlagališč. Matematika že delje, treba jo bo še dokazati in testirati,« pojasnjuje Marko Likon.



članek
 

Andrej Horvat, Silkem

Timsko delo znanstvenikov in gospodarstva je dober recept za sodobne, do potrošnika in okolja prijazne izdelke.
Barbara Pavlin, gospodarstvo sob, 23.02.2013, 15:00

Ljubljana – Sodelovanje znanosti in gospodarstva lahko da izvrstne rezultate, dokazujejo v podjetju Silkem, ki je v sedemletnem projektu NASIL – Napredni Alumno SILikati s Kemijskim inštitutom razvil tržno zanimiv ekološki izdelek.

Konkretni rezultat sedemletnega dela je adsorbent z imenom Asorbio – trajnosten in ekološki produkt na osnovi zeolita, ki je zaradi dobre vpojnosti različnih plinov primeren za uporabo v kmetijstvu in industriji ter hkrati dostopen široki potrošnji (izdelki za vpijanje vlage in vonja) z visokim potencialom na globalnem trgu. Rezultat raziskovalnega projekta je presegel prvotno pričakovanje in kaže, kako timsko delo vrhunskih znanstvenikov in razvojnih skupin iz industrije omogoča ustvarjanje sodobnih, do potrošnika in okolja prijaznih izdelkov.

Plod slovenskega znanja in razvoja

Asorbio je plod slovenskega znanja in razvoja, je inovativen ekološki izdelek. To je tudi njihova prednost pred konkurenco, pravi vodja razvoja v Silkemu iz Kidričevega Andrej Horvat. »Konkurenca je, ampak z njimi se lahko kosamo, ker vemo, kaj je naša prednost. Nimamo materialov, ki bi se razgradili, medtem ko vsrkavajo vodo. Zeolit, ki ga uporabljamo za vsrkavanje vlage, lahko, ko se nasiti, regeneriramo (seveda to ne velja za tistega, ki vsrkava vonjave iz smetnjakov, ker bi s tem sprostili vse te vonjave nazaj v zrak), tako je uporaben v neskončnost,« razlaga.

Izdelki so že naprodaj v slovenskih trgovinah, spomladi pa bodo zagnali tudi oglasno kampanjo. Borut Šegula, ki vodi prodajo in distribucijo izdelkov Asorbio, pravi, da vzporedno z domačim trgom že prodirajo v Italijo, kjer je zanimanja kar precej. Povezali so se že z vsemi zahodnoevropskimi državami. Odpira se jim možnosti, da bi prek partnerskega podjetja stopili na trg Vzhodne Evrope.

Sestali so se tudi z japonskimi potencialnimi kupci. »Na tem trgu je velik potencial, saj so vonjave tam poseben problem. Koncentracija prebivalcev na kvadratni meter je na obalnih območjih velika. Poleg tega je v navadi sezuvanje, ne le doma, tudi v podjetjih in drugod. Zato je higiena nog in obutve zelo pomembna. Konkurenca je zato zelo močna, a le na področju osvežilcev, ki, kot vemo, vonj le prekrijejo, naš izdelek pa ga vsrka. Ker so Japonci zelo ekološko ozaveščeni, je pomembna tudi ta komponenta našega izdelka, kajti asorbio po uporabi v čevljih itd. stresete po zemlji ali pa ga odvržete v kompostnik, kjer deluje naprej. Če bo izdelek uspešen na Japonskem, ga bomo prek zastopstva širili še naprej, v Južno Korejo in na Kitajsko. Zelo zanimivo pa je, da je za slovenski izdelek veliko večji interes pri distributerjih v drugih državah kot v Sloveniji,« dodaja Šegula.

Razvoj namesto odpuščanja

Projekt, ki je bil osredotočen na raziskovanje materialov za zmanjšanje emisij škodljivih plinov v okolje, je dokaz, kako ustvariti nove ideje v okviru obstoječe proizvodnje. To je bil namreč tudi cilj podjetja, ko je kriza že potrkala na vrata. Odločili so se, da v razvojnem oddelku ne bodo odpuščali, ampak se bodo usmerili v razvoj novih izdelkov, ki bodo prinesli konkurenčno prednost, višjo dodano vrednost, prodor na nove trge in povečanje zaposlenosti. Projekt je vreden 3,36 milijona evrov, od tega je 40 odstotkov prispevala država. Njegov tržni potencial pa je ogromen. Tako v Silkemu vidijo priložnosti še pri zmanjševanju izpustov v zrak, v industriji barv in plastike, izdelkih za čiščenje voda, zeolitni foliji za višanje trajnosti živil, zeolitih za poljedelstvo in vrtnarstvo zaradi enakomernejše prehrane zemlje, uporaba zeolitov za prehrano živali ipd.



članek
 

Uporabniki nam pomagajo izboljšati izdelke

Matej Rajh, Dukin: Prednosti naše stiskalnice sta manjši volumen in cenejši odvoz.
Barbara Pavlin, gospodarstvo ned, 03.11.2013, 06:00

Ljubljana – Podjetje Dukin se ukvarja z razvojem ekološke opreme, s katero hočejo prodreti poleg sosednje Avstrije še v Nemčijo, Švico in Skandinavijo. V dežele, kjer je ekologija na visokem mestu pri investicijah.

Ponujajo celovite rešitve za lažje in elegantno rokovanje z odpadki, ki hkrati omogočajo urejen dom ali okolico ter zmanjšajo stroške in prihranijo čas. Direktor Matej Rajh pravi, da se je vse skupaj začelo, ker se je partner v podjetju Miha Horvat srečeval s težavami pri odpadni embalaži, in ko sta iskala rešitve za to težavo, sta se odločila iz stiskalnic odpadne embalaže narediti nekaj več. Tako je pred dvema letoma nastalo podjetje Dukin, katerega ime je sestavljeno iz latinske besede dux (biti vodilen) in začetnih črk besede inovacije, kar odseva vizijo podjetja biti vodilni ponudnik na področju razvoja rešitev za ravnanje z odpadki. S svojimi izdelki so se predstavili na lanskem forumu inovacij, se uvrstili tudi med finaliste izbora za naj inovacijo s področja trajnostnih tehnologij in pet najboljših ekopodjetniških idej.

Po Rajhovih besedah imajo v naši družbi pred ekologijo še vedno prednost druge investicije, zato se je treba za pridobivanje strank zelo potruditi. »Zanimanje za izdelke sicer je, a precej še vlagamo v razvoj, saj hočemo imeti res brezhiben izdelek, preden stopimo v tujino. Poleg tega se v tej začetni fazi poskušamo prilagajati uporabnikom, tako da izdelke prilagodimo in jih s tem tudi še vedno izboljšujemo,« razlaga Rajh. Trenutno vzpostavljajo mrežo distributerjev za tujino in domači trg. Njihovi uporabniki pa so predvsem gostinski lokali, hoteli, domovi za ostarele, javne ustanove, povsod, kjer je veliko odpadne embalaže. »Za zdaj smo bolj usmerjeni v gostinstvo, turizem in javne ustanove kot v industrijski del, saj ta zahteva večje naprave,« pojasnjuje Rajh in dodaja, da produkte izdelujejo prek kooperantov v Sloveniji. Zelo dobro sodelujejo s Pomurskim tehnološkim parkom, ki jih podpira pri razvoju in trženju izdelkov.

Njihov cilj je tujina

Dukin deluje na treh področjih. Že omenjeni profesionalni uporabniki (gostinstvo, turizem) in gospodinjstva, kjer je princip stiskalnikov embalaže enak kot pri profesionalnih. Pri zadnjih iščejo partnerstva za množično proizvodnjo. Imajo pa še en izdelek, napravo za skrite koše oziroma sistem, ki zabojnike za smeti preprosto umakne pod zemljo. »To idejo smo dobili s pomočjo naših uporabnikov, saj je za marsikoga zelo moteče, da zabojniki zasedajo zelenico pred hišo,« razlaga Rajh.

Konkurenca v tej panogi sicer ni tako huda, saj jim konkurirajo naprave, ki so industrijsko narejene in zato cenejše, a imajo slabši dizajn in so manj prijazne do uporabnika. »Veliko je treba delati na trgu, saj stiskalnica za odpadno embalažo (plastično, pločevinke ipd.) ni štedilnik ali pa hladilnik, ki ga nujno potrebuješ. Vse bolj pa to postaja. Prednost je namreč manjši volumen in cenejši odvoz odpadkov. Naša stiskalnica omogoča tudi ločeno stiskanje embalaže,« pravi Rajh.

Njihov cilj je seveda tujina. Imajo že kontakte za Avstrijo, kjer so se zaradi podobnih prodajnih kanalov z avstrijskimi kolegi odločili za zastopstvo njihovega izdelka za pranje igrač v vrtcih. Naslednji cilj so skandinavske države, Nemčija in Švica, države, kjer so bolj ekološko ozaveščeni in dohodki višji. Pri pridobivanju kontaktov za osvajanje tujih trgov si pomagajo predvsem z lastnimi viri, prek sejmov in podobnega, seveda pa izkoristijo vse, tudi državne stike. Tako so zadovoljni s sodelovanjem veleposlaništva na Dunaju.



članek
 

V Rotu Pavlinjek stavijo na različne izdelke
in trge

»Opazujemo, kako konkurenca diha, dobro jo poznamo,
in če je treba in ko je pravi čas, jo poskušamo tudi prevzeti.«
Jože Pojbič, Murska Sobota ned, 22.12.2013, 18:00
Murska Sobota – V družinskem podjetju Pavlinjekovih Roto v Černelavcih pri Murski Soboti so po hitri rasti obrti začeli industrijsko proizvodnjo plastičnih izdelkov že pred več kot četrt stoletja. Zdaj je v skupini Roto dvanajst podjetij, ki v štirih državah zaposlujejo 260 ljudi. Proizvajajo plastične izdelke po postopku rotacijskega liva in jih prodajajo v več kot petdeset držav na vseh celinah.

Vsa skupina podjetij bo letos predvidoma ustvarila okrog 30 milijonov evrov prihodkov in dva milijona evrov dobička, ki ga bodo večino vložili v razvoj novih izdelkov in osvajanje novih trgov. Prav to, namreč razvijanje vedno novih izdelkov in razprševanje tako proizvodnje kot tudi prodaje po Evropi in po svetu, je najpomembnejša skrivnost njihovega uspeha, smo izvedeli od Štefana Pavlinjeka in njegove hčerke Nuše. S takšno filozofijo so tudi prebrodili leta najhujše svetovne krize in ne samo prebrodili, ampak so tudi v teh kriznih letih rastli tako po obsegu proizvodnje kot po prihodkih.

Ker proizvajajo izdelke za zelo različna področja od vrtičkarstva, kmetijstva, konjereje, proizvodnje jaht in avtodomov, komunalne opreme ter malih čistilnih naprav pa do kajakov in kanujev, padci prodaje v posameznih panogah nikoli niso bili usodni. Med približno štiri tisoč različnimi izdelki iz plastičnih mas, kolikor jih izdelujejo, jih je vedno dovolj takšnih, ki jih je mogoče prodajati kljub nihanjem na trgu. In njihova razvojna služba v povprečju razvije po dva nova izdelka na teden, tako da je ponudba vedno večja.

Do novih trgov in produktov tudi s prevzemi

S tako številnimi izdelki in prodajno službo, ki ji je Slovenija že zdavnaj postala premajhna, Pavlinjekovi osvajajo tuje trge in pretežno izvažajo. Toda poleg bogate ponudbe različnih izdelkov na različnih področjih dejavnosti in agresivne prodaje za osvajanje čim večjih deležev na trgih po Evropi uporabljajo tudi taktiko prevzemanja konkurenčnih podjetij. »Opazujemo, kako konkurenca diha, dobro jo poznamo, in če je treba in ko je pravi čas, jo poskušamo tudi prevzeti. Na ta način prevzemamo zanimive izdelke in njihove trge in se še lažje širimo,« pravi Štefan Pavlinjek. V svojem desetletja dolgem razvoju so tako prevzeli že vrsto podjetij: leta 2002 so na Hrvaškem prevzeli podjetje Ina OKI in tam začeli proizvodnjo kajakov. Leto pozneje so prevzeli avstrijskega konkurenta Polytec in razširili svojo ponudbo na polizdelke za industrijske kupce. Leta 2004 so ustanovili proizvodno podjetje v Makedoniji, ker je tam strošek dela 40 odstotkov nižji kot v Sloveniji, nižji pa so tudi davki.

Leto pozneje so prevzeli italijansko konkurenčno podjetje Rototehnika, leta 2006 pa IPA Alibunar v Srbiji. Leta 2008 so na Madžarskem prevzeli podjetje Budaplast, leta 2009 so ustanovili podjetje Roto BH v Sarajevu, leta 2010 pa so prevzeli še eno italijansko podjetje Chicco Italija.

Lani so prevzeli dve slovenski podjetji Penargo in Pensita in ponudbo svojih izdelkov obogatili s plavajočimi elementi za morske ribogojnice ter varnostnimi pregradami za dvoranski karting. Letos pa jim je uspelo prevzeti še znanega konkurenčnega italijanskega proizvajalca kajakov in kanujev Zero Attivo in z njim nekaj uspešnih modelov kajakov.

Zdaj se dogovarjajo za prenos svojega znanja in tehnologije v Azerbajdžan oziroma v tehnološki park v Bakuju, kjer naj bi ustanovili mešano podjetje in začeli izdelovati predvsem svoje izdelke za komunalno dejavnost – jaške, čistilne naprave in podobno.

Kakšen je torej recept Pavlinjekovih za preživetje malih in srednjih slovenskih podjetij? »Čim manj biti v Sloveniji, povečevati izvoz, narediti izdelke in iti z njimi na globalni trg ter zaposlovati mlade ljudi z veliko energije,« pravi Nuša Pavlinjek, oče Štefan pa je prepričan, da lahko slovenski podjetniki zaradi majhnosti naše države na svetovnem trgu uspevajo predvsem z nišnimi izdelki, kot je njihova nova skupina izdelkov za profesionalno konjerejo.

»Država pa ne sme biti tako požrešna z dajatvami in stroški, če hoče, da podjetništvo preživi,« pravi in doda, da razmišljajo tudi o selitvi podjetja v Avstrijo. »Meja je zelo blizu, razmere pa so tam bistveno boljše in obremenitve podjetij manjše.«


članek
 

Montažna gradnja Tadej Zimic

S slovensko celulozno izolacijo so prodrli na trge EU, ponudbo pa bodo širili tudi na konopljina vlakna.
Barbara Pavlin, gospodarstvo sob, 04.01.2014, 12:00
Ljubljana – V podjetju Montažna gradnja Tadej Zimic so lani naredili pilotno proizvodnjo izolacije iz celuloznih vlaken, v načrtu imajo širitev ponudbe na druge naravne izolacije in tuje trge.

Podjetje Montažna gradnja Tadej Zimic je prej celulozno izolacijo uvažalo iz Avstrije, a so se odločili za samostojno pot. Lani so tako začeli pilotno proizvodnjo toplotne in zvočne izolacije iz celuloznih vlaken, ki so proizvedena iz časopisnega papirja z mehanskim razvlaknjevanjem. Tadej Zimic pravi, da časopis dobivajo iz odkupljenih remitendnih izvodov slovenskih in hrvaških časopisov, nekaj papirja zanje zberejo tudi v Razvojni zadrugi eTri. Izolacija je še vedno v postopku certificiranja pri slovenskem zavodu za gradbeništvo, a Zimic pričakuje, da bo postopek končan v prihodnjih mesecih.

Podjetje namerava svoj proizvodni program v prihodnosti širiti s ponudbo najrazličnejših naravnih izolacij oziroma izolacij iz obnovljivih materialov. Tudi zato so se vključili v več raziskovalnih evropskih projektov. Med njimi je projekt sedmega okvirnega programa MultiHemp (Multipurpose hemp for industrial bioproducts and biomass), kjer bodo skupaj s partnerji iz Evrope razvijali vpihano izolacijo iz konopljinih vlaken, sam projekt pa vključuje preizkušanje uporabe konopljinih vlaken za različne namene, od vlakna za platno, vrvi, armaturne plošče, v prehrani, za bioplastiko, biogoriva. Zamisel za vključitev v ta projekt so jim dali v nemškem podjetju, ki je zanje projektiralo proizvodno linijo celulozne izolacije. »Ob manjši spremembi naše proizvodne linije bomo za izolacijo namreč lahko predelovali tudi konopljina vlakna,« pravi Zimic.

Skupaj z oddelkom za lesarstvo na biotehniški fakulteti izvajajo projekt Razvoj izolacijskih plošč iz celuloznih vlaken. Tretji projekt, v katerega so se vključili lani, pa je EnergyViLLab, katerega skupni namen je vzpostaviti več živih virtualnih laboratorijev oziroma okolij, kjer bi končni porabniki neposredno sodelovali pri razvoju izdelkov in storitev s področja varčne rabe energije, obnovljivih virov energije in trajnostnih sistemov mobilnosti.

V podjetju je trenutno pet zaposlenih, njihov cilj pa je postati vodilni proizvajalec naravnih izolacijskih materialov v Jugovzhodni Evropi ter z inovativnimi in do okolja prijaznimi izolacijskimi materiali prodreti na trge EU in Jugovzhodne Evrope. Slovenski trg je namreč premajhen. »Z našimi proizvodnimi zmogljivostmi Slovenijo pokrijemo v dveh dneh. Zato se moramo širiti v tujino,« pravi Zimic. Pričakujejo, da bodo v letu dni začeli vgradnjo izolacije v Avstriji, Nemčiji in Švici.

Naravna izolacija stavb je pri nas vse bolje sprejeta, tako da se Zimičevim promet vsako leto povečuje. Pri tem pozitivne zasluge za boljšo prepoznavnost naravnih izolacij Tadej Zimic pripisuje tudi Ekoskladu, tako za pasivne hiše kot za sanacije stavb, ker je višino ekosubvencije razvrščal glede na to, iz kakšnega materiala je izolacija. Naravna toplotna izolacija je na najvišjem rangu.


članek
 

Aleš Pfeiffer, HomeOgarden

Slovenski startup z agrohomeopatijo osvaja slovenski trg in naskakuje tudi sosednje, cilj pa je biti vodilni v Evropi.
Barbara Pavlin, gospodarstvo sob, 12.04.2014, 12:00
Ljubljana – HomeOgarden je slovensko startup podjetje, ki se ukvarja z razvojem, proizvodnjo in trženjem naravnih, ekoloških, inovativnih izdelkov za dom in vrt. Na slovenski trg so vstopili letos, prihodnje leto jih čakajo sosede.

Solastnika podjetja Aleš Pfeiffer in Marko Hočevar sta v panogi vrtnarstva in kmetijstva prisotna že 20 let in poznata njen ustroj. Ideja za homeopatsko izdelke za rastline pa je prišla po naključju. »Spremljala sva trende in razvoj na tem področju ter na osnovi domačih preizkušanj ugotovila, da nekaj na tem je,« Pfeiffer razlaga o tem, kako sta delovanje homeopatskih zdravil najprej preizkušala na domačih rastlinah.

»Da bi odkrili še več o homeopatiji za rastline, smo se povezali s svetovno znanima pionirjema agrohomeopatije, ki sta tudi avtorja prvih knjig o tej temi,« razlaga Pfeiffer in nadaljuje: »Proučili smo ogromno literature in ugotovili, da obstaja že kar nekaj pozitivnih odzivov o uporabi homeopatije za rastline. Naše zadovoljstvo in pozitivne izkušnje, ki smo jih pri raziskovanju imeli, so bili glavni pokazatelji, da smo na prvi poti in da moramo idejo uresničiti.«

Bolj osveščen uporabnik izdelkov za vrt

Poleg tega so pri raziskovanju trga ugotovili, da se je v zadnjih letih pojavil čisto nov uporabnik izdelkov za vrt, ki je mlajši, bolj izobražen in osveščen, cenovno manj občutljiv, nima veliko znanja o vrtu, za vrtnarjenje pa se odloča zaradi nezaupanja v ponudnike sveže zelenjave in sadja. Dodatno je to, da je ideja prava, potrdilo tudi dejstvo, da celovite ponudbe za organsko vrtnarjenje in varstvo rastlin ni.

Tako so v sodelovanju z domačimi in tujimi strokovnjaki razvili inovativno linijo izdelkov za naravno trajnostno vrtnarjenje brez agrokemikalij. To so poskušali vplesti tudi v ime podjetja HomeOgarden, pri čemer Home prevajajo v dom, O pomeni organski in garden vrt. Izpeljanka iz celega imena pa predstavlja domači organski vrt. Takšno ime so izbrali tudi zaradi razpoznavnosti na evropskem in svetovnem trgu.

Iz Slovenije še na Hrvaško, v Avstrijo, Italijo, Švico in Nemčijo

Vizija podjetja je postati vodilni evropski ponudnik do okolja prijaznih inovativnih rešitev za dom in vrt. S svojimi izdelki so že prisotni pri večini največjih trgovcev v Sloveniji (Bauhaus, Baumax, Spar, Tuš, Mercator, Mercator Tehnika, Merkur, Semenarna) ter v večini specializiranih trgovin za vrt in dom (kmetijske zadruge, vrtni centri, cvetličarne).

V oglaševanje so letos vložili 70.000 evrov, ključna pa je promocija na prodajnih mestih. Z blagovno znamko prva pomoč proti glodalcem, ki so jo razvili z ameriškim partnerjem in je patentirana, so prek distributerja prisotni na Hrvaškem, s celotno paleto izdelkov za vrt pa tudi v Avstriji. Naslednji cilj na tem trgu je še močnejši nastop, podoben slovenskemu, saj želijo priti v vse distribucijske kanale. Imeli so tudi že predstavitve v Italiji in Švici, kjer so bili odzivi dobri. »Osvajali« bodo tudi Nemčijo.

Poleg odpiranja trgov za prihodnje leto pripravljajo nove izdelke, predvsem na področju urbanega vrtnarjenja. Vsi izdelki so plod domačega znanja, njihov razvoj poteka doma, pri proizvodnji pa si pomagajo s parterji iz tujine. Tako na primer kokosova vlakna izdelujejo na Šri Lanki. Za jesen načrtujejo selitev v stalne prostore in postavitev proizvodnje tudi pri nas.

Lanske prihodke bodo letos potrojili

Lani so ustvarili 155.000 evrov prihodkov od prodaje in redno zaposlili pet sodelavcev, poleg teh pa pri prodaji in predstavitvi izdelkov deluje še okoli 30 honorarnih sodelavcev. V prvih treh mesecih letos so že za več kot polovico presegli lanskoletne celoletne prihodke od prodaje. Pričakujejo, da bodo do konca leta lanske prihodke od prodaje več kot potrojili.

»Bila je prava izbira, da smo idejo uresničili, in ker vemo, da je zelo dobra, smo se lani povezali tudi z Alešem Pustovrhom iz podjetja Coinvest in dobili prve usmeritve tudi od Tomaža Freliha iz startup šole Hekovnik. Tako smo prišli do rezultatov, s katerimi smo zelo zadovoljni in hvaležni vsem, ki so nam na naši poti pomagali,« zaključi Pfeiffer.


članek
 

Tilen Blažica, Posadi.si

Aplikacija Posadi.si, ki pomaga pri vrtnarjenju, se širi v Italijo, zanima pa jih tudi Nemčija.
Barbara Pavlin, gospodarstvo sob, 04.10.2014, 08:00
Ljubljana – Aplikacija Posadi.si je nastala kot pripomoček za vrtnarjenje, predvsem za mlajše generacije. Širili se bodo v Italijo, zanima jih tudi Nemčija.

Tilen in Bojan Blažica sta v otroštvu opazovala očeta, ko je z ljubeznijo vrtnaril okoli hiše in si zapisoval podatke v vrtnarski dnevnik. Z bratom sta želela narediti aplikacijo, prek katere bi se lahko tudi sama učila vrtnarjenja, zato sta se povezala s kolegom programerjem Markom. »Z idejo smo šli lani na start-up vikend v Ljubljani, kjer je bila zelo dobro sprejeta, zato smo se jo odločili izpeljati,« o začetkih razlaga Tilen Blažica.

Razvili so prvi del zamišljene ideje, aplikacijo za android, ki je narejena po vzoru setvenih koledarjev in prikazuje, kdaj je primeren čas za sajenje različnih vrtnin. Poleg tega aplikacija ponuja še druge uporabne funkcije, kot so vremenska napoved, prilagojena lokaciji vrta, beleženje opomb, možnost nastavitve opomnika in nasvete za uspešno vrtnarjenje. Aplikacija je brezplačna, dopolnjuje jo spletni portal s forumom, na katerem na različna vprašanja odgovarjajo uporabniki in strokovnjaki iz kmetijsko-svetovalnih služb, in planer vrta.

»Ena od naših vodilnih idej je samooskrba, zato želimo z našo aplikacijo pripomoči k dvigu samooskrbe pri nas, predvsem med mladimi, ki so zainteresirani za vrtnarjenje, a ne vedo, kako in kaj,« razlaga Tilen. Hkrati bi bila lahko Posadi.si platforma za izmenjavo oziroma nakupovanje domače zelenjave, kakor nekakšna tržnica. »Aplikacija je skupaj s planerjem vrta lahko tudi uspešna prodajna platforma. Želimo si povezovanja z uveljavljenimi podjetji s tradicijo, kot je Semenarna Ljubljana, s katero bomo v prihodnje sodelovali. Veseli nas tudi, da so nas začeli kontaktirati mladi podjetniki, ki imajo ideje, ki se tematsko navezujejo na našo aplikacijo. Menimo, da je povezovanje koristno, to bi morali vsi pogosteje početi,« pravi Tilen.

Od marca do julija so se urili tudi v pospeševalniku v Trentu Techpeaks, kjer so spoznali svojega novega oblikovalca, ki je poskrbel, da bo aplikacija do uporabnika še bolj prijazna. Na italijanskem trgu jo bodo predstavljali pod imenom Tomappo. Pogledujejo tudi proti Nemčiji, saj so aplikacijo zastavili po biodinamičnem koledarju Marije Thun.

Doslej so za razvoj Posadi.si porabili lastna sredstva. Poleti pa so zbirali prispevke za nadaljnji razvoj aplikacije za druge sisteme in dopolnitve. Dosegli so prvi zastavljeni cilj in zbrali 2500 evrov, ki jih bodo vložili v osvežitev dizajna in razvoj spletne platforme. V kampanji so se zavezali, da bodo aplikacija in njene sedanje funkcionalnosti v Sloveniji ostale brezplačne. Služiti pa nameravajo s tako imenovanim affiliate marketingom oziroma partnerskim trženjem izdelkov partnerjev, povezanih z vrtnarjenjem. Prijavili so se tudi na razpis za evropska sredstva in so v pogovorih z investitorji, ki so jih spoznali v Trentu.


članek