Ime dneva
V rubriki Ime dneva od leta 2011 predstavljamo uspešne podjetniške zgodbe z vseh koncev Slovenije, od tehnoloških, študentskih, poslovnih idej in zagonskih družb do podjetij, ki uspešno kljubujejo krizi. V infografiki smo jih zbrali na enem mestu, sproti pa dodajamo nova. Pri tem pričakujemo tudi vašo pomoč. Vabljeni ste, da na elektronski naslov
imedneva@delo.si pošljete svoje predloge, kdo si zasluži biti ime dneva.
 

Boštjan Lipnik, portal Ribiskekarte.si

Tovrstnih portalov v tujini ni, zato želijo postati mednarodno informacijsko središče za ribolov.
Barbara Pavlin, gospodarstvo sob, 30.08.2014, 08:00
Ljubljana – Portal Ribiskekarte.si posreduje pri nakupu ribolovnih dovolilnic, a njihovi cilji se ne ustavijo pri tem. Svoj model želijo prenesti v tujino in postati mednarodno informacijsko središče za ribolov.

Idejo za portal so snovalci dobili na podlagi lastnih ribiških izkušenj in opažanj, da ne obstaja neki centralni portal, ki bi ponujal pregled nad ribičijo v Sloveniji in izkoristil tehnologije za nakup ribiških dovolilnic na spletu 24 ur na dan.

V Sloveniji je 64 ribiških družin in z vsako posebej se dogovorijo za prodajo dovolilnic na njihovem portalu. Zdaj sodelujejo že s 55 odstotki ribiških družin in dodajajo še nove. Dodali so tudi program nakupa unikatne kode za ribolov na morju. »Mi prevzamemo administracijo, tako da ribiške družine nimajo stroškov izdaje ribolovnih dovolilnic. Poleg tega takšna prodaja omogoča boljši nadzor, manj možnosti ponarejanja in večjo preglednost. Žal pa vsi tega ne vidijo tako, saj jih je strah novosti,« razlaga direktor in ustanovitelj podjetja Terra Nullius, ki stoji za projektom, Boštjan Lipnik.

Združevanje ribiškega turizma

Portal je namenjen domačim in tujim ribičem in je preveden v šest tujih jezikov. Vsak mesec ga obišče okoli 13.000 obiskovalcev, od tega je 30 odstotkov tujcev. Zdaj se financirajo iz lastnih sredstev, nekaj tudi od provizije, ki jo poberejo za prodajo dovolilnic, prijavili pa so se tudi na razpis podjetniškega sklada P2. »Če bi hoteli od tega živeti, bi morali večino prometa z dovolilnicami preusmeriti prek našega portala. To bo verjetno mogoče čez nekaj let. Določene ribiške družine že razmišljajo, da bi dovolilnice prodajale samo na spletu,« razlaga Lipnik.

Širša vizija načrtovalcev portala, ki so se kalili v podjetniškem inkubatorju TSstartup, je združitev vseh, ki so v Sloveniji povezani z ribiškim turizmom. »Slovenija je v špici ribolova in muharjenja, a nikoli se nismo znali predstaviti kot celota, ampak je vsak skrbel za svoj vrtiček. To poskušamo z našim centrom spremeniti in turistom ponuditi Slovenijo kot celoto,« pravi Lipnik. Zato so se povezali s portalom Slovenia Info, sodelujejo s turističnimi informacijskimi centri in lokalnimi turističnimi organizacijami, a vsi ne vidijo priložnosti v tem.

Skladno s sodelovalnim motom že pripravljajo nadgradnjo portala, ki bo ponujal tudi povezave do kulinaričnih izkušenj, nastanitev, ribiški vodnik in trgovine, vse prilagojeno določeni lokaciji, ki jo ribič išče. Za to pa bodo zaračunavali članarino.

V Evropi 40 milijonov ribičev

Poleg tega imajo v načrtih širitev modela v tujino, saj je samo v Evropi več kot 40 milijonov ribičev, kar ponuja veliko priložnosti. Pogovarjajo se že s pristojnimi v Srbiji, po osvojitvi Balkana pa merijo na severne sosede. Ker v tujini tovrstnih portalov ni, si želijo postati mednarodno informacijsko središče za ribolov, ki bo hkrati družbeno omrežje za ribiče. Projekt zdaj daje redno zaposlitev dvema, imajo pa tudi devet zunanjih sodelavcev, od tega pet prevajalcev.


članek
 

Anuška Cerovšek Beltram in Blaž Jemc, Travelstarter

Prek slovenske platforme množičnega financiranja za turizem in potovanja TravelStarter podprete lokalne in tuje projekte.
Barbara Pavlin, gospodarstvo sob, 10.01.2015, 08:00
Ljubljana – Anuška Cerovšek Beltram in Blaž Jemc sta zasnovala platformo množičnega financiranja za turizem in potovanja TravelStarter, na kateri ponujajo produkte iz Slovenije, Francije, Velike Britanije in Hrvaške. Podporniki pa v zameno za pomoč dobijo njihovo storitev.

Anuška je soustanoviteljica potovalne agencije STA potovanja, v kateri z Blaž skupaj delata že šest let, tako da sta s turizmom in popotniško industrijo kar dobro seznanjena. »Zadnje tri leta sva, Anuška še bolj kot jaz, spremljala razvoj platform množičnega financiranja. Anuška na to temo dela tudi doktorat. Ukvarjati sva se začela s tem, kako bi lahko turizem oziroma popotništvo pripeljali v množično financiranje oziroma obratno,« o tem, kako je nastal neke vrste Kickstarter za turizem in potovanja razlaga Blaž Jemc.

Osem pilotnih projektov

Platformo so zagnali pred par tedni, na njej pa se predstavlja osem pilotnih projektov, po trije iz Slovenije in Francije ter po eden iz Walesa in Hrvaške. Ideje za financiranje projekta lahko prijavi kdorkoli neposredno preko strani. V prvi fazi so prejeli več kot 100 idej in izbrati nekaj najboljših je bil kar izziv. »Dobra ideja še ni dovolj. Treba je resno zastaviti projekt, da je dobro zasnovan, narejen dober filmček, razdelane nagrade za donatorje ipd.,« pravi Jemc. Imajo že nekaj novih prijav, z nekaterimi so že dogovorjeni, da bodo njihove projekte objavili v kratkem.

Podporniki v zameno za podporo, ki se giblje med pet in 200 evri, dobijo storitev oziroma turistično ponudbo določenega projekta, od različnih obrokov, samega bivanja, vikend paketa, tečajev do izletov po mestih, športnih aktivnosti. »Naša posebnost je, da bi lahko pri obstoječih ponudnikih, ki s tem širijo svojo ponudbo, nagrado izkoristite še preden je kampanja zaključena,« razlaga Jemc. S projekti ciljajo na lokalne prebivlace oziroma popotnike, ki te destinacije želijo obiskati, ali pa so že tam, in si z njimi popestriti obisk nekega mesta, države. »Naša vloga je tudi izobraževanje popotnikov o množičnem financiranju in zaupanju v tovrstne projekte,« dodaja Jemc.

Vse kampanje imajo cilje – mora biti nek zaključen projekt, za katerega zbirajo denar. Lahko pa se pred začetkom kampanje odločijo za fleksibilen ali fiksen sistem, torej ali bodo dobili ves denar, ki so ga prejeli, ali pa bodo dobili denar le, če ga zberejo v celoti. Večina projektov je trenutno fleksibilnih.

Letos vsaj 50 novih

Prvi odzivi na platformo so dobri, tudi lokalni projekti iz drugih držav so s svojimi kampanjami zadovoljni, pravi Jemc. Do zaključka prvih kampanj je še slaba dva meseca in pri Travelstarterju računajo, da jih bo vsaj pol uspešno financiranih. Letos želijo zagnati vsaj 50 novih projektov, pomembnejša pa je kakovost pred količino. Investitorjem lahko že pokažejo statistiko obiska strani, z novimi projekti, ko se bodo številke še povečale, bodo morda iskali tudi kakšno finančno investicijo ali pa se bodo odpravili v katerega od startup pospeševalnikov v tujino.

Anuška in Blaž sta se namreč že udeležila startup konference v Romuniji, na kateri sta prišla v polfinale, bila sta tudi v ožjem izbor za dva pospeševalnika (v Španiji in Bolgariji), prijavljata pa se tudi na nove.


članek