Uniki
Ljubljana
Marketing
Osnovna storitev podjetja Uniki je kreativna prostorska predstavitev multimedijskih vsebin, ki reagirajo na gibanje uporabnikov (zaslon, odziven na gibanje) in je uporabna predvsem za marketing, prireditve, notranje oblikovanje, izobraževanje in muzeje.
 Ime dneva: Mija Lorbek, Uniki
Ikupon
Ljubljana
Marketing
Ikupon z novim medijem na mobilnih telefonih, aplikacijo iqpon, že od prvega dne izdajajo fakture. Prisotni so tudi v Srbiji in na Hrvaškem, iščejo pa investitorje za prodor na evropske trge.
 Ime dneva: Dejan Davidović in Marko Zalokar, Ikupon
Red Orbit
Ljubljana
Marketing
Red Orbit je ena redkih digitalnih agencij v Evropi, ki se lahko pohvali s certifikatom Google Certified Trainer. V nekaj letih so iz zagonskega podjetja zrasli v eno najboljših agencij na področju iskalnega marketinga v Evropi.
 Ime dneva: Andraž Štalec, Red Orbit
Oculus
Ljubljana
IT + Izobraževanje in raziskave + marketing
V Oculusu se ukvarjajo z raziskovanjem in svetovanjem na področju uporabniške izkušnje, ki odloča, ali bo izdelek uspel ali propadel.
Uporabljajo najsodobnejšo tehnologijo na področju nevroznanosti t. i.
Eye tracking. Spogledujejo se z regijo Adriatik, pred kratkim pa so popisali pogodbo z investitorjem, ki jim bo omogočila hitrejši razvoj in širitev.
 Ime dneva: Tomaž Erjavec, Oculus
Doctrina
Ljubljana
IT + Marketing
Podjetje Doctrina se ukvarja s spletnim izobraževanjem zaposlenih v lekarnah o farmacevtskih izdelkih. Njihove stranke so farmacevtske družbe, uporabniki pa lekarnarji. Poslovni model je poseben, zato se zanj zanimajo tudi že v tujini.
Ime dneva: Jure Pučko, Doctrina
Ideaz
Novo mesto
Marketing
Novomeška agencija Ideaz se je stoodstotno usmerila v spletno oglaševanje, kar se jim je že obrestovalo, saj je zmagovalka slovenskega dela tekmovanja Google All Stars, ki je namenjeno Googlovim partnerskim agencijam. Želijo se utrditi v Sloveniji in pozicionirati v Evropi.
 Ime dneva: Nika Papić in Tilen Šali, Ideaz
BlackBox
Ljubljana
Svetovanje + Marketing
Podjetje BlackBox (BLCKB) se ukvarja z aplikativno nevroznanostjo, ki temelji na merjenju nezavednih možganskih procesov. Gre za precej novo področje, ki ima velik potencial uporabe.
 Ime dneva: Manuel Kuran in Luka Zevnik, Blackbox
|
Mija Lorbek, Uniki
Direktorica podjetja Uniki Lorbkova pravi, so jim pri prodoru v tujino veliko pomagali kar tamkajšnji podjetniki.
Barbara Pavlin, gospodarstvo
tor, 18.10.2011, 12:00
Ljubljana - Slovensko znanje ima po besedah izvršne direktorice podjetja Uniki Mije Lorbek v tujini velik ugled, težave pa imamo pri prodaji svojih zamisli. Za unikijevce to ne velja, saj imajo prodajni pisarni v New Yorku in Londonu, del razvoja pa na Švedskem. Kot pravi Lorbkova, so jim pri prodoru v tujino veliko pomagali kar tamkajšnji podjetniki.
Osnovna storitev podjetja je kreativna prostorska predstavitev multimedijskih vsebin, ki reagirajo na gibanje uporabnikov (zaslon, odziven na gibanje), uporabna predvsem za marketing, prireditve, notranje oblikovanje, izobraževanje in muzeje. Ponosni pa so tudi na drugo mesto na univerzitetnem tekmovanju Unica v Parizu 2009 in na finale drugega SeedCampa v Londonu leta 2008.
Zakaj del vašega razvoja poteka v tujini?
Večina razvoja poteka v Sloveniji, nekaj pa ga je tudi na tujem. Vzrok je preprosto ta, da so znanja, ki jih združujejo naši produkti, precej specializirana, zato najboljše iščemo tudi v tujini. Tim sodelavcev je mednaroden, zato je organizacija precej fleksibilna.
Kako je s konkurenco na trgu in od kod prihaja?
Trenutno je trg intiutivnih medijev in gibalnih vmesnikov šele v nastanku, tako da je konkurenca zelo razdrobljena. Obstajajo zelo zanimive rešitve, ki pa so posamične, redkokdo ponuja celotno rešitev, ki vključuje vse, od meritve podatkov, spletnega spreminjanja do kombiniranja različnih tehnologij. Od teh, ki ponujamo celostno rešitev, ki se lahko prilagodi celostni podobi, nas je zelo malo. Večina konkurentov prihaja iz ZDA in Evrope pa tudi na Japonskem so kar dobri. Mi smo programsko opremo zasnovali tako, da je zelo prilagodljiva.
Kaj pa finance, kako se financirate?
Večinoma iz prodaje, nekaj pa tudi iz domačih razvojnih razpisov. Prodajati smo začeli že takoj ob ustanovitvi podjetja, ker verjamemo, da si lahko uspešen le, če imaš dober produkt, ki ga ljudje potrebujejo. Smo podjetniki, ki si želimo uspešno podjetje, zato ga ne izčrpavamo z nekimi velikimi investicijami in plačami. Večino vlagamo naprej v razvoj.
Na poti podjetništva ste verjetno naleteli tudi na kakšne probleme?
Problemom raje rečemo izzivi. Vsako kritiko, neuspeh je treba jemati kot del krivulje učenja, kot priložnost za izboljšanje. Kadar smo v sodelovanju s partnerji, agencijami, opazili ali bili opozorjeni na možnost za izboljšanje, smo to tudi naredili. To je dokaj sodoben model ustvarjanja produktov, ki ga je veliko uporabljal Google, ko je najprej izdal beta različico produkta, nato pa z upoštevanjem pripomb uporabnikov izdelal njegovo izboljšano različico.
Torej ideje za svoje produkte dobivate na trgu?
Za inkrementalne inovacije, izboljšave, dobivamo ideje na trgu, radikalne, nove pa izhajajo iz našega brainstorminga in raziskovanja. Teorija in praksa sta namreč pokazali, da ljudje še ne vedo, kaj potrebujejo, zato moraš biti korak pred njimi. Znan je primer Sonyjevega walkmana ali pa vizionarskih inovacij Steva Jobsa.
članek
Dejan Davidović in Marko Zalokar, Ikupon
Iščejo aktivne investitorje za prodor mobilne aplikacije iqpon na evropske trge.
Barbara Pavlin, gospodarstvo
sob, 07.07.2012, 15:00
Ljubljana - Z novim medijem na mobilnih telefonih, aplikacijo iqpon, že od prvega dne izdajajo fakture. Prisotni so tudi v Srbiji in na Hrvaškem, iščejo pa investitorje za prodor na evropske trge.
Število pametnih telefonov tudi v Sloveniji narašča, s tem narašača tudi uporaba mobilnega interneta. Do konca leta naj bi jih bilo v uporabi več kot polovica. Zato so sanje vsakega ponudnika blaga in storitev prisotnost na mobilnih napravah, ki jih imamo vsi ves čas pri sebi. Od tod tudi ideja za iqpon.
»Ideja je prišla iz potrebe. Aplikacijo so razvili naši kolegi na Hrvaškem, kjer so iskali rešitev za to, kako kupovati ceneje, se ne toliko ukvarjati s skupinskimi nakupi in olajšati postopek pri uporabi kuponov. Ker so se že prej ukvarjali z mobilnim marketingom, so vse skupaj prenesli na mobilne aparate,« o začetkih razlaga direktor in solastnik podjetja Ikupon Dejan Davidović. Razvoj aplikacije zaenkrat poteka na Hrvaškem, dogovarjajo pa se, da bi del razvoja prenesli tudi v Slovenijo.
Sodelovanje s kolegi s Hrvaške je kmalu preraslo iz Slovenije na regijo, ki trenutno zajema še Hrvaško in Srbijo. V regiji imajo dobrih 40.000 uporabnikov in okoli 100 naročnikov, od večjih Intersporta, Big Banga, Sportine (Hrvaška), Merkurja (Srbija) do manjših kozmetičnih salonov, barov ipd. Do konca leta želijo imeti samo v Sloveniji 50.000 uporabnikov. »V regiji pa se spogledujemo s pol milijona,« pravi Davidović in dodaja: »Aktivno delamo na tem, da iqpon popeljemo izven regije.«
Velik potencial
Po podatkih bi do leta 2014 samo v ZDA uporabili 14 milijard mobilnih kuponov. »To pomeni vsaj 10-krat večji vpogled v ponudbe,« opozori Zalokar. Zato je tudi v Evropi potencial velik. V Ikuponu iščejo aktivnega partnerja, ki ne bi vstopil samo s finančnim vložkom, ampak bi sodeloval pri širjenju na evropske trge. V Sloveniji so zanje zanimive tri organizacije in redke so tiste, ki jim uspe razumet potencial in vidijo zgodbo o uspehu. Pogovarjajo pa se tudi z nekaterimi iz Rusije in Italije. »Razvit imamo tudi franšizni model, a trenutno si želimo nekoga, ki bi nam v kratkem času omogočil franšizojemalce v čim več državah, ob tem, da smo mi tudi lastniško udeleženi v vseh teh franšizah,« razlaga Davidović.
Konkurence načeloma nimajo. »Dajejo nas v isti koš s skupinskimi nakupi, a jih ne jemljemo kot konkurenco, saj smo že v zasnovi drugačni. Imamo pa v imenu tudi mi besedo kupon. Zgodilo pa se je, da so naši kolegi v Srbiji na dan lansiranja iqpona dobili konkurenco oz. kopijo, ki se imenuje mqpon in je identična naši, samo z modro obarvana. So pa podobni ponudniki kot mi na Nizozemskem in v Španiji, a se zaenkrat vsi s tem ukvarjajo lokalno,« o konkrenci govori Davidović.
Pripravljeni na konkurente
Sogovornika sta prepričana, da se bo konkurenca kmalu pojavila. »Nanjo smo pripravljeni. Imamo dober tim in delamo. Trenutno imamo 10 zaposlenih. Z vsemi informacijami, ki jih pridobivamo na trgu, od kočnih uporabnikov, do strank, ki imajo svoje želje, pa za jesen pripravljamo veliko posodobitev,« razkriva Davidović.
Prvi pogoj za uporabo aplikacije iqpon je pametni telefon, kamor si jo uporabnik brezplačno naloži. Deluje na treh platformah: symbian, android in ios. Uporabniki pa lahko izbirajo tudi med tremi omenjenimi državami in tam koristijo ugodnosti. Stranke imajo odprte roke pri oblikovanju ponudbe za kupone, ki jih oblikujejo prek administratorja. »Lahko uporabijo že obstoječe akcije, ali pa oblikujeje nove, posebne ponudbe, ki so vidne le uporabnikom iqpona. Mi pa smo jim na voljo kot podpora,« pravi direktor prodaje in marketinga ter solastnik podjetja Marko Zalokar.
»Za uporabnike smo orodje, s katerim si, ko to sami želijo, poiščejo ponudbe, ki jih zanimajo. Gre za zelo ciljano in segmentirano ponudbo,« razlaga Zalokar. Stranke plačujejo mesečne najemnine, ki so odvisne od števila njihovih ponudb. Paketi se gibljejo od 150 pa do 1000 evrov na mesec. Cena pa raste tudi s številom uporabnikov aplikacije.
članek
Andraž Štalec, Red Orbit
Kaj se zgodi, ko Google prepozna tvoje znanje? Red Orbit ima največjo rast prav v krizi, ko so vlaganja v splet večja.
Barbara Pavlin, gospodarstvo
sob, 23.11.2013, 17:05
Ljubljana – Red Orbit je ena redkih digitalnih agencij v Evropi, ki se lahko pohvali s certifikatom Google Certified Trainer. Poleg tega so ena od agencij z največ certificiranih Googlovih strokovnjakov v regiji, pred kratkim pa so postali tudi Google Partner.
»Smo največje slovensko podjetje na področju iskalnega marketinga in spletne analitike, imamo daleč največjo ekipo na tem področju,« razlaga soustanovitelj podjetja in direktor Andraž Štalec.
Z Boštjanom Hozjanom, ki je zdaj v podjetju odgovoren za razvoj, sta se spoznala med študijem računalništva, ko sta ob študiju služila s programiranjem in izdelavo spletnih strani ter pred šestimi leti skupaj ustanovila podjetje.
Že na začetku so se usmerili v nišo. »Ugotovili smo, da če hočemo dobiti nove stranke, se moramo v googlovem iskalniku pojavljati med prvimi zadetki. Začeli smo raziskovati, kako to doseči, in odločili smo se za optimizacijo spletnih strani, s čimer se takrat pri nas ni ukvarjal nihče. Hitro smo dobili stranke, predvsem na mednarodnem trgu, Velika Britanija, Rusija in ZDA,« o začetkih razlaga Štalec.
Prva konferenca iskalnega marketinga pri nas (leta 2007), kjer so se predstavili kot uspešen primer, jim je odprla pot do slovenskih naročnikov.
Leta 2009 so postali zmagovalci Najpodjetniške ideje ter dobili nagradi e-projekt in e-podjetje, leto pozneje pa so bili finalisti tekmovanja Startup Slovenija.
V štirih letih so iz zagonskega podjetja zrasli v eno najboljših agencij na področju iskalnega marketinga v Evropi, pravi Štalec.
Največjo rast so imeli ravno v krizi, saj so podjetja več denarja začela vlagati v internet. Njihove storitve zajemajo po eni strani optimizacijo spletnih strani, po drugi pa oglaševanje prek google adwords in facebooka ter spletno analitiko.
Kot edina agencija v Sloveniji so prejeli certifikat Google Certified Trainer, kar pomeni, da Googlove produkte res poznajo v podrobnosti. Njihova vloga je tudi izobraževati naročnike, druge agencije in trg o zmožnostih digitalnega marketinga.
Zdaj imajo 11 zaposlenih in vsi v podjetju imajo Googlove certifikate. »Po zadnjih podatkih imamo največ certifikatov v regiji. Zelo gradimo na znanju in večino kadra izobražujemo sami,« pravi Štalec.
»Nismo omejeni samo na Slovenijo, v dveh do treh letih hočemo postati ena vodilnih agencij v optimizaciji digitalnega marketinga v Evropi. Odprti smo tudi za strateška partnerstva,« o načrtih pravi Štalec.
Konkurence je na regionalni ravni kar veliko. Glavna razlika pa je, da znajo pri Red Orbit analizirati vedenje spletnih potrošnikov.
članek
Tomaž Erjavec, Oculus
Spogledujejo se z regijo Adriatik. Podpisali so pogodbo z investitorjem, ki jim bo omogočil hitrejši razvoj in širitev.
Barbara Pavlin, gospodarstvo
sob, 22.03.2014, 09:00
Ljubljana – V Oculusu se ukvarjajo z najsodobnejšo tehnologijo sledenja pogleda in so specializirani za uporabniško izkušnjo in testiranje oglasov.
Kot pravi partner v podjetju Tomaž Erjavec, je v njem kar precej časa zorela želja po samostojni poti. Nekaj izkušenj si je nabral v podjetjih Danone, Bosch in Medis, kjer se je veliko naučil. »Ampak če znam nekaj narediti dobro, zakaj ne bi to naredil sam, in tako sem začel razmišljati o metodologijah in sodobnih tehnologijah, ki pomagajo reševati probleme uporabnikov. Odkril sem Eye tracking, postal radoveden, nato pa zbral denar in se odpravil na izobraževanje v London, Barcelono in Stockholm,« o začetkih Oculusa govori Erjavec.
Naprava, ki meri gibanje oči
Podjetje se ukvarja z raziskovanjem in svetovanjem na področju uporabniške izkušnje, ki odloča, ali bo izdelek uspel ali propadel. Uporabljajo najsodobnejšo tehnologijo na področju nevroznanosti t. i. Eye tracking. »Gre za napravo, ki meri gibanje oči (na milimter in milisekundo natančno). Zakaj je to pomembno? Večino informacij dobimo skozi naš vizualni kanal in z našo tehnologijo lahko na nezavedni ravni odkrijemo, kateri elementi pritegnejo pozornost in kateri ne,« pravi Erjavec.
Njihovo storitev uporabljajo pri testiranju prodajnih mest, spletnih strani, oglasov in embalaže. Med uporabniki so Simobil, NLB, Celtra, Zavarovalnica Triglav, Hoteli Bernardin, NKBM, TS media, GSK in Telemach. Letos so začeli zelo dobro. »Predvsem si želimo povečati število zadovoljnih klientov, zelo sem vesel, da se veliko tistih, za katere smo delali uporabniška testiranja lani, vračajo, saj so našo storitev prepoznali kot ključno pri doseganju zastavljenih ciljev in zadovoljnih uporabnikov,« o zadovoljstvu strank pove Erjavec. Malo se spogledujejo z regijo Adriatik, te dni pa so podpisali pogodbo z investitorjem, ki jim bo pomagal pospešiti razvoj in širitev. Sodelujejo tudi z nevroznanstveniki, s katerimi so že naredili nekaj pilotnih projektov med fMRI slikanjem možganov, ki je zelo obetajoče področje. Sodelujejo s strokovnjaki iz Švice, Švedske in Združenih držav Amerike, poleg tega sodelujejo tudi z GEA College, fakulteto za logistiko, fakulteto za management, fakulteto za družbene vede, Inštitutom Jožef Stefan in naravoslovnotehniško fakulteto.
Redno sodelujejo s strokovnjaki
V ekipi Oculusa redno sodelujejo štirje, raznovrstnih profilov, od ekonomista, družbenega informatika, računalničarja do psihologa. Bolj ko izobrazba sodelavcev, je pomemben interes po specifičnemu delu (digital, dizajn) in pripravljenost na učenje, pravi Erjavec. Odvisno od zahtevnosti projektov pa k sodelovanju povabijo tudi zunanje sodelavce, ki imajo specifična znanja in so strokovnjaki na svojih področjih.
Kaj pa konkurenca? »Želeli bi si, da bi bilo več konkurence, predvsem zato, ker je to prespektivna storitev in je dela dovolj za vse. Smo zelo ozko specializirani in bi lahko rekel, da je to naša ključna prednost – delamo tisto, kar znamo, in se držimo fokusa. Veliko damo na strokovnost, sodelujemo s strokovnjaki doma in v tujini. Sodelujemo neposredno s strankami, raziskovalnimi hišami (Valicon, Mediana) in marketinškimi agencijami (Pristop, Renderspace),« o prednostih Oculusa govori Erjavec.
članek
Jure Pučko, Doctrina Za poslovni model spletnega izobraževanja zaposlenih v lekarnah o izdelkih se zanimajo tudi že v tujini.
Barbara Pavlin, gospodarstvo
sob, 19.07.2014, 06:00
Ljubljana – Podjetje Doctrina se ukvarja s spletnim izobraževanjem zaposlenih v lekarnah o farmacevtskih izdelkih. Njihove stranke so farmacevtske družbe, uporabniki pa lekarnarji. Poslovni model je poseben, zato se zanj zanimajo tudi že v tujini.
»S kolegom Tomažem sva delala v farmacevtskih podjetjih, kjer smo ugotavljali, da je težava, kako hitro in učinkovito dostopati do zdravnikov. Iz teh razmišljanj sva dobila idejo, da bi se namesto na zdravnike usmerila na farmacevte v lekarnah,« o začetkih govori Jure Pučko. Od tu se je začela razvijati zgodba portala doctrina.si, prek katerega izobražujejo farmacevte o farmacevtskih izdelkih.
Bitka za nove stranke se začne jeseni
Trenutno imajo 1100 uporabnikov od 1500 in 12 strank, farmacevtskih podjetij. Portal so zagnali marca in ker so poleti farmacevtski proračuni na počitnicah, se bitka za nove stranke začne jeseni. Pogledujejo tudi že v tujino, kjer je interes za tovrstni poslovni model velik. »Najprej si želimo nabrati dobro bazo, znanje in izkušnje doma,« pravi Pučko. Trenutno v podjetju delujeta dva in zunanja ekipa, ki sodeluje pri snemanju video vsebin.
»Nas najame farmacevtsko podjetje, ki želi zaposlene v lekarni poučiti o svojem izdelku. Mi posnamemo video, pri čemer za vsebino poskrbi stranka, mi pa za dobro tehnično izvedbo. Stranka pripravi tudi vprašanja, na katera mora farmacevt odgovoriti po ogledu videa. S tem preprečujejo zlorabo in nekako nadzirajo, ali so lekarnarji res pogledali video,« o tem, kako poteka izobraževanje razlaga Pučko. Ob izidu nove video vsebine uporabniki dobijo obvestilo po elektronski pošti, nakar imajo teden dni časa, da si jo ogledajo. Po tem gre posnetek v arhiv, kjer so dostopni vsi videi, a takrat statistike ogledov ne spremljajo več.
Na voljo kadarkoli in kjerkoli
Spletno izobraževanje je dopolnilo obisku strokovnjaka, s to prednostjo, da je na voljo vsem zaposlenim, medtem ko izobraževanje prek strokovnjaka ponavadi poteka le z vodjo lekarne, ki nato naprej posreduje informacije zaposlenim, pravi Pučko. Prek spleta pa zaposleni v lekarnah lahko kjerkoli in kadarkoli dostopajo do znanja.
Statistike ogledov kažejo, da si v povprečju vsebine na spletni strani Doctrine ogleda 60 odstotkov zaposlenih, odvisno od zavoda. »Nekje je obisk zelo dober, ker jih vodstvo k temu spodbuja. Sicer pa na odstotek ogleda vpliva več dejavnikov in naša naloga je, da to povprečje dvignemo,« razlaga Pučko.
Pri izobraževanju zaposlenih v lekarnah o izdelkih so edini, ki to ponujajo na tak način. Drugi ponujajo izobraževanje za bolj strokovne vsebine. »V tujini takega poslovnega modela nismo zaznali, zato je za nas priložnost velika,« pravi Pučko in dodaja: »Če si pravi, si zraven, če ne, te ni.« Sogovornik spomni tudi na razliko med Slovenijo in tujino, kjer zdravnik po navadi napiše na recept učinkovino, farmacevt v lekarni pa se odloči, katero zdravilo bo izdal.
članek
Nika Papić in Tilen Šali, Ideaz
Spletna agencija je slovenska zmagovalka tekmovanja Google Allstars. Želijo se utrditi v Sloveniji in pozicionirati v Evropi.
Barbara Pavlin, gospodarstvo
sob, 23.08.2014, 08:00
Ljubljana – Novomeška agencija Ideaz, ki jo vodita Nika Papić in Tilen Šali, je zmagovalka slovenskega dela tekmovanja Google All Stars, ki je namenjeno Googlovim partnerskim agencijam. Za nagrado potujeta na konferenco v ZDA, od katere veliko pričakujeta.
Pridružili so se 250 najboljšim agencijam iz 60 držav, ki so za nagrado prejele pot na konferenco Google All Stars Summit. Ta bo na sedežu podjetja Google v kalifornijskem mestu Mountain View. »Osvojeno prvo mesto nas ni preveč presenetilo in je le potrditev našega dobrega dela. Prehiteli smo številne uveljavljene in bolj znane slovenske agencije, ki so na trgu precej več časa kot mi,« je ob tem dejala Nika Papić.
Velika pričakovanja od Goolga
Dvodnevna konferenca Google All Stars Summit se začne v sredo, 27. avgusta, Papićeva in Šali pa imata od nje visoka pričakovanja. »Želiva dobiti globlji vpogled v delovanje Googla, si zagotoviti najnaprednejša izobraževanja in konzultacije z Googlovimi strokovnjaki. Želiva tudi ugotoviti, na kakšni ravni je naša agencija, pa tudi spletno oglaševanje v slovenskem prostoru nasploh, v primerjavi z najbolj razvitimi državami oziroma najuspešnejšimi podjetji,« razlaga Tilen Šali in dodaja: »Veselim se tudi možnosti testiranja novih Googlovih izdelkov, seveda pa tudi druženja z vodilnimi svetovnimi agencijami s področja spletnega oglaševanja in izmenjave dragocenih izkušenj.«
Spletna agencija je nastala pred tremi leti. »Internet ponuja neslutene možnosti, ki si jih večinoma sploh še ne moremo predstavljati. Nenehno razvijanje novih poti, s katerimi lahko pomagamo našim strankam pri uspešnem prodoru na domače in tuje trge, nam predstavlja velik izziv, ki je pogosto že sam po sebi motivacija,« o odločitvi za 100-odstotno usmeritev v spletno oglaševanje razlaga Šali. Ta odločitev se je doslej izkazala za pravilno, saj jim omogoča izvedbo zelo ciljanih in zato učinkovitih kampanj.
Uspešno končali velik projekt
Poleg naprednih oglaševalskih kampanj izdelujejo tudi spletne strani, aplikacije, pripravljajo strategije nastopov na trgu in vodijo aktivnosti na družbenih omrežjih. Ekipa trenutno šteje šest rednih in tri honorarne sodelavce, ki so pred kratkim uspešno končali velik projekt, ko so skupaj z agencijo Ovum promovirali festival Pivo in cvetje v Laškem.
Slovenija in Evropa sta cilj
V prihodnje si želi ekipa Ideaz utrditi položaj na slovenskem trgu, pa tudi na evropski ravni. »Pri tem nam bo v pomoč tudi Googlovo priznanje, ki vsekakor potrjuje, da delamo dobro in kakovostno. Ker ves čas sledimo svetovnim smernicam razvoja ter se nenehno izobražujemo, smo prepričani, da lahko v prihodnosti še več podjetjem pomagamo pri njihovem prodoru na tuje trge,« meni Šali.
članek
Manuel Kuran in Luka Zevnik, Blackbox
Nevroznanost aplicirajo v vsakdanje življenje. Konkurence za zdaj še ni, stranke imajo tudi v Avstraliji in Abu Dabiju.
Barbara Pavlin, gospodarstvo
sob, 16.08.2014, 10:00
Ljubljana – Podjetje BlackBox (BLCKB) se ukvarja z aplikativno nevroznanostjo, ki temelji na merjenju nezavednih možganskih procesov. Gre za precej novo področje, ki ima velik potencial uporabe.
Aplikativna nevroznanost se že uveljavlja v Skandinaviji, Nemčiji in ZDA, k nam pa prodira relativno počasi. »Začelo se je z evropskim interdisciplinarnim raziskovalnimi projektom na univerzi, ki se je ukvarjal z doživljanjem nostalgije. Na tej podlagi smo razmišljali o usmeritvi v poslovne vode. Na to odločitev so vplivale tudi vse slabše razmere glede zaposlovanja mlajših kadrov na univerzi,« o začetkih govori soustanovitelj podjetja Luka Zevnik.
Pri raziskovanju v okviru projekta so ugotovili, da ima aplikativna nevroznanost velik potencial v različnih panogah. »Gre za to, kako dognanja nevroznanosti, kognitivne znanosti oziroma, enostavneje rečeno, znanosti o možganih aplicirati v vsakdanje življenje. Prej je bila ta oprema na voljo v znanosti in medicini, ker je bila kompleksna in draga. Z razvojem tehnologij pa se je poenostavila in pocenila, tako vse bolj prodira v ostala področja,« razlaga Zevnik.
Ekipa BlackBoxa sodeluje v več projektih, kjer gre za uporabo nevrotehnologije za različne namene, od družbenih dogodkov do športnih dejavnosti. »Nove možnosti se odpirajo predvsem na področju inovativnih in privlačnih načinov animacije obiskovalcev različnih športnih in ostalih dogodkov, saj nove nevrotehnologije omogočajo različne dejavnosti igranja iger s pomočjo misli,« razlaga direktor podjetja Manuel Kuran.
Eden izmed zanimivih projektov, ki ga pripravljajo v sodelovanju z gostinstvom Jezeršek, je ocenjevanje kranjskih klobas tudi s pomočjo nevrotehnologije. Projekt Nevroklobasa bo na podlagi merjenja čustev in zadovoljstva na možganski ravni iskal, katera je najboljša kranjska klobasa. Prav tako sodelujejo s startupom Nervteh, ki razvija simulator varne vožnje, pri čemer bi z dodajanjem biometrike merili tudi vpliv različnih dražljajev na voznike s ciljem povečati varnost v prometu.
Večina prihodkov BlackBoxa trenutno prihaja iz nevrodesigna, kjer s pomočjo naprave EEG oblikujejo in optimizirajo, kako se uporabniki čustveno odzivajo na spletne strani, novo embalažo, komuniciranje ipd. Najnaprednejša podjetja pa nevrotehnologijo uporabljajo že pri razvoju novih produktov, ki jih tako lahko bolje prilagodijo uporabniku. Poleg EEG uporabljajo tudi tehnologijo sledenja pogleda, ki na milimeter natančno meri, kam potrošnik gleda. Sodelujejo s podjetji, kot so Pipistrel, Akrapovič, Petrol, pa podjetja iz Abu Dabija, Avstralije in Rusije.
Podjetje nenehno išče nove poti za aplikacijo nevroznanosti. Eno izmed teh področij so nevroigrače (upravljanje igrač in računalniških igric s pomočjo misli za izboljšanje pozornosti in koncentracije) in zabavna industrija.
Dobili so tudi sredstva iz razpisa Podjetniškega sklada P2, kar jim bo omogočilo razvoj nove programske opreme za analitiko podatkov, pa tudi naprave EEG. Ugotavljajo namreč, da je veliko sivih lis v programu za analitiko, kar bi lahko izboljšali in to tudi ponudili kot produkt, ki bo omogočal analitiko v realnem času. To bi pocenilo in pohitrilo nevroraziskave.
Ker gre za relativno novo področje, veliko neposredne konkurence na področju aplikativne nevroznanosti vsaj v regiji, ni. »A ne gre le za trženje naših storitev, ampak hkrati za izobraževanje strank,« razlaga Kuran. Med načrti za prihodnost je tudi razvoj super laboratorija, ki bo omogočal sočasni zajem večje količine biometričnih podatkov. »Ideja je povezava nevrotehnolgije in Big Data,« pravi Zevnik.
članek
|